Cu sau fara diploma

Face senzatie pe internet un articol despre un tip care s-a dat student la Jurnalism (celebra facultate FJSC) timp de 3 ani si care a frecventat p-acolo ce cursuri a dorit. S-a dat student la ID si a putut intra la absolut toate cursurile. AICI se gaseste intreaga poveste. Sa va zic eu ce am inteles din aceasta poveste si ce date lipsesc:

1. Personal, as vrea sa stiu la ce facultate PARTICULARA era inscris. Este exact precum la tv, in stirile alea cu restaurante care si-au luat amenda. De ce nu zic ce restaurant e, nu e interesul publicului sa stie? Eu as vrea sa stiu, cu subiect si predicat, ce facultate particulara avea studenti foarte slabi. Sau poate nu erau asa slabi, cine stie? Pur si simplu nu i-au placut domnului student la ID.

2. Auzisem lucruri rele despre FJSC si ai ei profesori. Dar sa aud ca profii ii treceau nota unui student in EXCEL, iar apoi nu se prindeau ca ala NU e student acolo, asta chiar n-am auzit. Sa-l caute pe liste la ID ceva … Cumva, sa se prinda … Faptul ca esti in sala si asisti la curs accept. Dar faptul ca DAI EXAMEN si esti afisat PE SITE, intr-un excel, asta mi se pare de domeniul SF-ului.

3. Pana acum ziceam ca valorizam prea mult diplomele. Se pare ca nu. Se pare ca poti doar SPUNE ca ai diploma X si vei fi crezut. Asta mi se pare MULT mai grav. Asta daca nu cumva domnul student isi luase diploma de la particular si o baga la inaintare. Gen frecventa cursuri de la stat si diploma o avea de particulara.

4. Vad ca sunt unii care-l critica si care se declara nemultumiti de faptul ca ei PLATESC, in timp ce altii au parte de cursuri moca. Fratilor, voi n-ati aflat ca platiti DIPLOMA si nu CURSURILE? Cursurile sunt PUBLICE, poate participa ORICINE! Degeaba spun unii profesori ca trebuie sa ramana doar intre ei, ca nu stiu ce. Cursurile sunt PUBLICE, e un adevar. Si din ce mi-a zis cineva, la fel ar sta lucrurile si la universitatile PARTICULARE. Chiar daca e proprietate PRIVATA, este vorba de o activitate de interes public si poate sa asiste oricine la ea. Aici e de verificat, ce-i drept.

5. Stiam ca FJSC are un renume prost. Acum aflu ca are cursuri interesante si utile. Hmm…

Si acum urmeaza 2 chestii, un fel de concluzii:

– FJSC-ul iese bine sau iese rau din povestea asta? E de bine ca lumea vrea musai sa studieze la FJSC si ca fac asta chiar daca pica admiterea? E de bine ca acele cursuri s-au dovedit utile? Sau e de rau ca niste profesori NU AU AVUT HABAR PE CE LUME TRAIESC timp de 3 ani de zile? Sau, poate, pentru ca, se pare, nu are nimeni o evidenta a studentilor de la ID? In ultimele 2 situatii ar trebui gasiti niste vinovati. Zic.

– Va fi o noua moda, cu studenti frecventand facultati la care NU sunt inscrisi? Ca vad ca tipul este destul de laudat. Adica ma gandesc ca ai putea sa te inscrii la o particulara minuscula, pentru diploma (eventual la ID, sa nu calci p-acolo) si tu, de fapt, sa frecventezi toate cursurile tari de la facultatile BUNE. Vad ca lumea il invidiaza. Cati se vor lua, oare, dupa el? Si cati se vor ascunde in spatele acestei povesti pentru a MINTI CU NERUSINARE ca au frecventat cursurile a 10 facultati, ei, de fapt, stand acasa si frecand menta? Serios intreb.

Opinia mea este clara: nu invidiez si nu apreciez un astfel de comportament, insa nici nu-l condamn. Este o alegere. Fiecare om este diferit. Este clar ca intre unul acoperit de diplome, care nu e in stare de nimic, si unul fara nicio diploma, dar care STIE sa faca ceva, l-am prefera pe al II-lea. Cum ne dam, insa, seama ca el stie? Cum ii dam sansa unuia care nu poate dovedi nimic? Eu voi urmari in continuare cazul. Sper totusi ca nu va fi dat uitarii. Mi se pare deosebit de interesant. Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

ps: Baga cineva mana-n foc ca povestea este 100% adevarata? Fum fara foc nu iese, dar este, oare, adevarata 100%? Intreb doar, nu dau cu parul …

Posted on 5 Iulie 2014, in Scoala and tagged , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Vin si eu cu concluziile mele:
    – tocmai faptul ca s-a viralizat povestea asta cred ca-i va impiedica pe altii sa o puna in practica; desigur ca vor exista oameni care vor incerca, dar cred ca acum, in special la FJSC, profii vor fi mult mai atenti cu cine intra la ei la cursuri sau in examene.
    – iar FJSC-ul iese bine, parerea mea. Eu personal nu aleg o facultate in functie de profii de-acolo; faptul ca ei n-au remarcat, sau poate ca nu i-a interesat de „elevul de la ID” e problema lor, n-are cu ce sa ma afecteze pe mine. In schimb, strict pe povestea lui, aspectul acelor cursuri interesante si utile de care spune el reprezinta o buna reclama pentru facultate😀

  1. Pingback: Ce am cu FJSC |

Lasă un răspuns

