Pac la razboiu

Pac la razboiu

 

Citatul asta, din Caragiale, mi-a ramas in cap. Razboiu era un ziar, un fel de Atac la persoana din zilele noastre.

Din cauza aceasta, multi vad in presa un dusman, un obiect de santaj. Patronul de presa este PUTERNIC, el putand oricand sa te faca praf. Stiti voi, nimeni n-a castigat vreun razboi cu presa.

Iar de cand au aparut tot felul de scandaluri cu ziaristi, increderea in presa a scazut constant. Nu mai avem incredere in opinia jurnalistului, intrebandu-ne, constant, cine-l plateste sa spuna asta. Paranoici? Om fi, dar paranoia e intretinuta de ceva. De cineva.

Totusi, exista o anume categorie de public care cumpara presa din cu totul alt motiv. Si anume pentru anunturile de mica publicitate. Stiti, inainte sa existe Mercador, Tocmai si Okazii oamenii vindeau si cumparau prin intermediul rubricii de mica publicitate. Cum ar fi sunat o reclama la rubrica aceasta, folosind sintagma mea preferata din Caragiale? Simplu: „Am ceva de vandut? Pac la Razboiu. Am ceva de cumparat? Pac la Razboiu…”.

Si ca sa vedeti ca presa nu a murit (inca) de tot, exista persoane care inca mai folosesc aceasta rubrica. E drept, rubrica este folosita, cu precadere, in 3 situatii:

1. Pentru imobiliare. Desi exista si site-uri unde poti face asta, pentru imobiliare se apeleaza SI la presa scrisa. Pare mai de incredere.

2. Rubrica de decese este, de fiecare data, plina. Nu stiu daca exista si site-uri pentru astfel de anunturi, insa oamenii prefera inca rubrica de mica publicitate. Varsta prietenilor celor decedati este motivul principal.

3. Anunturile oficiale, ale institutiilor de stat, cu privire la angajari ori licitatii, sunt in presa scrisa. Asta cere legea, care lege nu a fost actualizata de ani buni. Ma rog, e discutie lunga, ideea este ca inca gasiti anunturi ale acestor institutii in presa scrisa. Ca e bine, ca e rau, nu conteaza. E o realitate.

Acum intrebarea care se pune este cat de rentabil ar fi, PENTRU NOI, sa ne mai facem reclama in presa scrisa? Chiar m-am intrebat cat de bine ar fi sa imi fac reclama blogului/blogurilor mele in presa scrisa. Ma tenteaza serios, macar pentru test.

Daca vreti sa va faceti si voi reclama la mica publicitate, accesati www.anunturi-ziare.ro. Prin intermediul acestui site puteti avea reclama in majoritatea (daca nu toate; n-am verificat exact cine lipseste) ziarelor nationale si locale. Da, cele locale sunt mai pretioase, pentru ca in unele orase ziarul FIZIC a ramas inca la putere. Cum ziceam si intr-un articol precedent, ma tenteaza sa imi fac reclama intr-un oras gen Sibiu ori Cluj, atunci cand e un eveniment important, gen TIFF ori FITs.

Apropo, eu in loc de Pac la Razboiu zic PAC PE BLOG. Pe vremuri blogul meu (in special acesta) era un fel de razboiu … Cine are curiozitatea, inca poate accesa arhiva lui (unele articole au fost, insa, sterse, din motive blogosferice). Salutari RAZBOINICE tuturor!

Posted on 10 Iulie 2014, in Presa and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

