Limba mea natala

Limba mea natala

 

 

Discutam ieri cu un amic pe facebook pe acest subiect. Din punctul MEU de vedere, cea mai frumoasa limba e limba mea natala. Cu ea am crescut, pe ea o stiu. In romaneste gandesc, iar oricine imi spune ca gandeste IN ENGLEZA (sau in oricare alta limba in afara de a sa natala) imi provoaca repulsie. Cand este spusa in gluma, pot sa inteleg (desi, in sine, gluma mi se pare extrem de proasta). Cand asa se intampla, lucrurile sunt cu adevarat nasoale.

Limba mea natala este una latina. Este un adevar de la care trebuie sa plecam. Datorita acestui fapt, limbile latine ne par FRUMOASE. Limba italiana mi se pare absolut SUPERBA, nu doar datorita latinitatii sale. Este frumoasa si pentru ca MIE mi se pare foarte vesela. Italienii sunt, in general, un popor vesel. Cand zice un italian CIAO, o zice cu atata bucurie incat chiar iti vine sa-l iei in brate.

Pe de alta parte, limba spaniola imi pare foarte plangacioasa. Nu ca asa ar fi, dar pe mine ma duce cu gandul la telenovele. Pe cand de veseli mi se par italienii, pe atat de plangaciosi mi se par spaniolii.

Oricum ar fi, ambele sunt limbi SIMPATICE. Imi plac, le-as asculta si mi-ar placea sa le invat.

Limba engleza este o limba hai sa-i spunem neutra. M-am saturat de ea, este PREA folosita atat in media, cat si de catre prieteni. Totusi, este o limba UTILA. Este o limba universala, o conventie, asa cum spunea regizorul Nae Caranfil la o proiectie de film. Nu imi place in mod deosebit ca limba, este o limba saraca in multe privinte, dar este o limba pe care o inteleg. O tolerez, o accept, dar nu imi place deloc s-o vorbesc. Chiar daca stiu limba engleza, tot imi place sa vad un film subtitrat. E mai comod.

Poate sunt eu defect si-mi iubesc prea mult limba, insa nu m-as vedea NICIODATA lucrand afara. Nu m-as vedea vorbind atat de mult timp o limba straina. Ok, de nevoie o inveti, dar efortul, in sine, de a vorbi atata timp ALTA limba mi se pare imens. Nu stiu, nu par genul de persoana.

Se spune ca unele persoane invata mai usor decat altele limbi straine. Asa o fi. Sunt unii care vorbesc in mod natural 5 limbi straine. Ii apreciez, ii respect, dar accept ca nu pot fi ca ei.

Totusi, daca m-as duce intr-o tara, nu as putea sa NU ii vorbesc limba. Nu as suporta sa merg pe strada si sa nu inteleg ce vorbeste lumea. Din acest motiv mi-a placut sa merg in Bulgaria ori Grecia, CA TURIST, insa nu m-as vedea locuind acolo. Daca as fi nevoit s-o fac, as invata limba acelei tari, indiferent cat de grea este aceea. In cazul limbii bulgare, este vorba si de un alt alfabet.

Din acest motiv INDEMN toti strainii care stau pe o durata mai lunga in Romania sa INVETE limba romana. Ca sa ma intelegeti mai bine, vorbesc in limba aia pe care o intelege aproape toata lumea: learn romanian language. Mi se pare un minim bun simt pe care trebuie sa-l ai fata de tara in care locuiesti.

Legat de limba mea natala mai am de facut o precizare: in mod firesc, daca limbile latine mi se par placute, alte limbi mi se par oribile. Atunci cand o limba oribila este completata de un popor oribil, lucrurile sunt cu atat mai GRAVE. Nu dau nume, dar stiti si voi la ce ma refer. Cine ma cunoaste stie cu exactitate. Salutari ROMANESTI tuturor!

Posted on 31 Iulie 2014, in Personale and tagged . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Eu am două preferate: rusa și portugheza.

  2. Limba braziliana nu-ti place, Bogdane? :))

  3. Bună! Am de zis două lucruri:

    1) Pentru mine, este și limba mea natală cea mai frumoasă. Este limba ca am vorbit cu parinții, cu prietenii, și limba în care gândesc. Este un faptul că nu pot a schimba. Totuși îmi plac toate limbile latine (dar catalana va fii mereu #1 :))).
    2) Oare nu știu cum am ajuns aici… dar îmi place blogul tău!

    Sunt spaniolă și învăț limba ta natală de niște luni, atunci scuze greșeli de ortografie sau de sens, te rog. Am citit post-ul tău „de ce să înveți limba română”. Pentru mine întrebarile este puțin diferită… „de ce nu să înveți limba română?”

    PS: Scriu un blog despre limba română (https://rumaneando.wordpress.com/) pentru spanioli. Poate e cineva interesat. :)))

  1. Pingback: Straini in Romania | blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE

  2. Pingback: De ce sa inveti limba romana? | Cel mai MINUNAT.EU blog

Lasă un răspuns

