Marmura, piatra, turnulete. Decoratiuni.

Marmura, piatra, turnulete. Decoratiuni.

 

Acum mult timp (pana-n 2008) in Bucuresti se schimbau de zor bordurile. Primar era un nene Videanu, om de afaceri ce avea in portofoliu si ceva marmura. S-au facut conexiuni, lumea a inceput sa-l acuze. S-a schimbat administratia, s-a schimbat primarul, se schimba in continuare borduri. Nu stie nimeni cu ce firma se lucreaza, nu stie nimeni cati bani se cheltuie. Vedem, insa, cum se schimba constant bordurile.

De atunci insa, de la celebrul primar Videanu, cand spunem marmura spunem borduri. Ne amintim ce se intampla p-atunci (de parca ar fi fost acum cativa zeci de ani si de parca acum ar fi altfel)  si avem o parere proasta despre marmura.

In plus, cand ne gandim la chestii decorative ne vin in minte turnuletele cu care anumiti cetateni isi „decoreaza” casele. Stalpii sculptati nu reprezinta o solutie pentru romani, orice lux „exagerat” fiind taxat de unii drept kitsch. Ca sa fac o comparatie oarecum fortata: in Romania orice melodie cu tenta balcanica este manea.

La fel de adevarat este faptul ca orice roman cu vila este considerat cel putin dubios. Sigur a facut el ceva, n-are cum sa aiba atatia bani…

Este trist faptul ca noi, romanii, etichetam atat de usor. Bordurile nu sunt singura intrebuintare a marmurei, decoratiunile nu sunt musai kitsch-oase, iar piticii de gradina nu sunt un moft venit din occident. Iar aspectul unui pitic de gradina nu este unul standard, putem intalni pitici deosebit de interesanti ca aspect.

Sa va zic acum si de baie. Discutia mea cu un amic de acum ceva timp era legata de baie si de faptul ca in multe locuri unde a fost el baia arata jalnic. Eu, facand pe nestiutorul, il intreb care era problema. Si-mi zicea: Mi se parea foarte saraca. Baia, in majoritatea cazurilor, era ca de spital. Nimic colorat, nimic placut, doar strictul necesar. Nu e interesat nimeni de aspect, baia are la noi doar un aspect utilitar.

Ca de obicei, discutiile cu diversi amici sunt adevarate teme de gandire. Si tot ca un obicei (unul prost, ce-i drept) gandirea mea este una mai lenta, asa ca atunci am tacut in aceasta privinta. Nu am facut bine, dar am tacut.

Si mi-am amintit ca este exact cum imi zicea amicul meu. Si nu vorbesc despre casele oamenilor, chiar nu-i frumos sa barfesti pe cei care te primesc in casa lor. Vorbesc despre locatiile turistice (hoteluri si pensiuni) unde am tot fost. Niciuna nu avea o baie cu adevarat ESTETICA. Aveau strictul necesar, uneori baile-mi pareau prea mici, alteori prea mari, dar de niciuna nu am fost impresionat estetic.

Romanul a avut, cica din comunism, obsesia numarului de bai. Erau apartamente de 5 camere setate cu o singura baie. E celebru cazul romanului care s-a dus in America si si-a pus 5 bai la 3 camere. Sa fie. Multe, insa putin aratoase.

Se schimba lucrurile, poate din ce in ce mai multi romani se plimba pe afara.

Legat de modalitatile de amenajare a baii, trebuie sa va arat un clip:

Clipul este al celor de la PiatraOnline.ro, producatori si distribuitori de piatra naturala. Veti vedea pe site-ul lor o multitudine de produse decorative. Inclusiv pitcul de gradina de vi-l aratai mai sus poate fi gasit acolo.

Salutari ESTETICE tuturor!🙂

Posted on 7 August 2014, in Diverse and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

