PRIMUL showroom de piese auto si accesorii tuning

O stire de pe livepr.ro mi-a atras atentia: Retailer-ul online MotorVIP a lansat primul showroom de piese auto si accesorii tuning. Showroom-ul se afla in Sebes, judetul Alba.

Cum siguranta este o stire, MotorVIP fiind printre cei mai apreciati  retaileri online din domeniu.

Interesant, dupa mine, este alt aspect: in timp ce magazinele clasice se dezvolta si ataca online-ul (cu succes uneori), magazinele online incep sa se extinda in offline. Conform aceluiasi comunicat de presa, MotorVIP urmeaza sa mai deschida alte showroom-uri in tara in acest an. Ce i-a apucat? De ce fac asta? Nu le ajungea site-ul?

La asta raspund cu o chestie spusa de un reprezentant al unei companii de telefonie, acum vreo 3 ani. Acesta vorbea despre reprezentantele deschise in mall-uri. Intrebarea era: sunt rentabile? Raspunsul nu a fost cel asteptat. „In mod direct nu calculam daca sunt sau nu rentabile. Ele sunt utile pentru a ne face reclama. Un client poate vedea zeci de telefoane in mall-ul X, pentru ca apoi sa faca, de acasa, comanda online. De asemenea, faptul ca existam acolo face bine imaginii noastre. Nu ne gandim niciun moment ce profit aduce magazinul X sau Y. Stim doar ca trebuie sa existam acolo.”

Sa va mai dau un exemplu: este un mare magazin online de carti. Mai nou, vand tot felul de alte chestii. Poti ridica orice comanda fie de la depozitul lor, fie dintr-un mall, fie dintr-o librarie situata in centrul capitalei. Foarte multi merg sa le ridice din acele puncte. Comanda se face online, ridicarea se face fix din acele puncte. Da, se scutesc taxele de transport.

Nu-mi spuneti ca e mai simplu sa bage transport gratuit. Ca transportul gratuit este platit, cumva, tot de client.

Ideea este aceeasi si in cazul magazinelor de piese auto si accesorii de tuning: existenta lui fizica, offline, face bine imaginii; existenta unui showroom in oras face bine comenzilor si, in plus, unele accesorii le cumperi doar daca le vezi acolo, fizice. In plus, un vanzator inteligent va reusi sa-ti vanda o chestie pe care nu intentionai s-o cumperi.

Reclama in online nu este exclusa. Dimpotriva: un site bine optimizat, bine facut si extrem de prietenos este absolut necesar in ziua de astazi. Insa prezenta fizica, offline, nu trebuie neglijata. In plus,  nu neglijati urgentele: o comanda dureaza ceva timp, o fuga pana la magazinul fizic X s-ar putea sa fie salvatoare.

Se spune ca cele mai bune discuri frana sunt la Motorvip. Ok, dar s-ar putea sa ai nevoie de ele ACUM, nu in 24 de ore.

Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

Posted on 12 August 2014, in De pe net and tagged , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. De acord cu articolul, dar am o mica completare. Ai specificat ca un vanzator bun va putea sa iti vand un lucru pe care initial nu doreai sa-l cumperi. Acelasi lucru il poate face si un website bine pus la punct. Sa actioneze precum un agent de vanzari controlat de tine prin mouse si tastatura.

    • Cred ca este vorba de experiente total diferite. Vanzatorul poate sa se adapteze, pe cand calculatorul nu prea are cum sa dea gres. De asemenea cred ca ambele sunt adaptate unui anume tip de client, obisnuit online sau offline.

  2. Cred ca este vorba de experiente total diferite. Vanzatorul poate sa se adapteze, pe cand calculatorul nu prea are cum sa dea gres. De asemenea cred ca ambele sunt adaptate unui anume tip de client, obisnuit online sau offline.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: