Sa vorbim despre … inelul de logodna

Inelul de logodna

 

Nu sunt fan al nuntilor, nu stiu atat de multe obiceiuri despre nunti,  nu stiu daca undeva, candva, in acest univers ma voi casatori vreodata, insa deja stiti aceste lucruri. Eu vreau sa va vorbesc, insa, despre inelul de logodna. Presupunand c-ati vrea sa respectati TOATE traditiile… Asadar:

1. Inelul de logodna este DIFERIT de inelul de casatorie (Adica verigheta). Desi pana si eu am avut mult timp aceeasi impresie, am aflat, cu surprindere, ca nu e asa. Ma rog, am aflat acum multi ani (sa fie vreo 10), dar pana atunci eram convins ca inelul de logodna este viitoarea verigheta. Cum am aflat ca-s diferite? Simplu: tot vedeam in filme cum barbatu daruieste inele sofisticate. M-am intrebat, la un moment dat, de ce nu arata ca o verigheta. Surpriza: pentru ca NU este o verigheta. In unele tari este, insa, traditia ca inelul de logodna sa fie purtat IMPREUNA cu verigheta. Din acest motiv, multi le cumpara la pachet, pentru a se potrivi estetic.

2. Despre ISTORIA acestui inel am gasit 2 articole: unul pe Euforia, altul pe wikipedia. Din ambele am aflat ca acest inel ar fi aparut in Egiptul Antic. Daca va enerveaza, deci, aceasta traditie, mergeti sa injurati faraonii.

3. In luna decembrie cica s-ar cumpara cele mai multe inele de logodna . Nu ma intrebati de ce, e o constatare.

4. Traditional, barbatul ofera inelul de logodna femeii. Teoretic, asta inseamna ca EL alege modelul, urmand ca ea sa fie surprinsa atat de cerere, cat si de model. Nu e tot timpul asa, uneori modelul fiind ales de ambii membri ai cuplului.

5. Multe femei refuza cererea de casatorie daca nu le place inelul de logodna. De asemenea, trebuie ales si un moment prielnic pentru cererea in casatorie. Legat de asta, imi amintesc faza din filmul Viata nu iti ofera a doua sansa, cand un EL cumpara un inel pentru mama, face MAREA greseala sa-l arate prietenei, care incepe sa urle de bucurie c-a fost ceruta in casatorie. Degeaba tipul a spus ulterior ca a gresit, nunta trebuia sa aiba loc.

6. Cel mai scump inel de logodna din istorie a fost cel primit de mostenitoarea Paris Hilton. Fusese evaluat la 4.7 milioane de dolari. Avea un diamant de 24 de karate, de culoare galbena. Pe fostul ei prieten, cel care-i daruise acel inel, il chema tot Paris.

7. Inelul de logodna, prin traditie, ar trebui sa-l coste pe barbat venitul pe 1-3 luni. Ma intreb daca viitoarea sotie chiar va verifica ulterior valoarea acelui inel. Intra pe alde price.ro si verifica :))

Traditii legate de logodna nu stiu. Stiu doar ca unii fac slujba distincta. Am si fost, acum multi ani, la o astfel de slujba. Nu cred in logodna cum nu cred in casatorie, insa mi se pare extrem de interesant faptul ca oamenii investesc o tona de bani intr-o traditie. Probabil eu am spus in acest articol mai mult decat stiu 99% dintre cei care se logodesc. Ei STIU ca trebuie s-o faca, ei fac asta mecanic. Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

 

Posted on 19 Septembrie 2014, in nunti/botezuri/ logodne and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

