Bijuterii scumpe vs bijuterii de suflet

Bijuterii scumpe vs bijuterii de suflet

 

Adusesem in discutie, intr-un articol de pe un alt blog, problema valorii unei bijuterii. Ce face o bijuterie sa fie valoroasa? Pe scurt de tot:

1. Materialul (metalul) din care este facuta. In mod efectiv, o bijuterie de aur e mai valoroasa decat una de argint.

2. Cat de bine este lucrata. Poate fi lucrata pe argint, insa modelul, caracterul sau UNIC, o poate face valoroasa.

3. CINE ti-a daruit-o.

4. Contextul in care ai primit-o/ti-ai cumparat-o.

5. Moda. Acum se poarta bijuterii de un fel, maine moda se schimba.

Acum eu pun alta problema: de ce NU ar trebui purtate bijuterii scumpe? Nu am zis-o eu, ci o amica. Argumentatia ei a fost simpla, argumentele fiind doar in numar de 3:

1. Metalele rare si pretioase sunt, de fapt, extrem de reci. Te simti ca o printesa, dar parca nu are suflet deloc acea bijuterie. E o chestie pe care, cica, o simti, fara s-o poti explica. Iar cuvantul RECI poate fi tradus si extrem de inestetice: bijuterii drepte, fara vreun model anume. Valoarea lor este data doar de valoarea metalelor care compun acea bijuterie.

2. Cumparand bijuterii hand-made incurajezi industria autohtona. Culmea, pe mine argumentul asta m-ar convinge mai mult decat precedentul. Is mai nationalist, asa ca mai degraba sunt convins de asa ceva decat de partea cu estetica. Oricum, gusturile nu se discuta.

3. Cu bijuterii SCUMPE la gat devii tinta pentru hoti. Sunt multe exemple de femei talharite, chiar si ziua, pentru a li se fura lantul, bratara sau cerceii (inelele mai greu). Unei foste colege i-a fost smuls lantul de aur de la gat. Altcineva imi povestea ca unei prietene i-au fost smulsi cerceii, atacatorul facandu-i rana la ureche. Daca ai chestii de argint, apai pe alea nu le fura nimeni. Oricum, nu stralucesc atat de intens noaptea (unora li s-au furat si alea, dar sunt cazuri mai rare).

Cica in felul asta explicam multitudinea de modele lantisoare argint care au invadat piata. Altfel nu ne putem explica cum de sunt atat de multe modele de bijuterii de argint si atat de putine de aur (si nu ma prefer la cele PLACATE cu aur).

Sa va zic, totusi, si opinia mea. Am mai zis-o in atatea alte ocazii, trebuie s-o zic si acum. Asadar, trei puncte de vedere scurte:

1. Imi place aurul. Imi plac chestiile sclipitoare. Argintul este, pentru mine, prea serios. Poate voi purta argint peste 10 ani, acum nu. Fetele de azi zic invers: aur poarta babele de 50 de ani, argintul e mai tineresc. Asa o fi, sunt eu mai batran probabil.

2. Nu prea tin cont de cine face o bijuterie si ce munca s-a depus. Ma intereseaza strict produsul final. Daca arata bine, cumpar. Daca nu, nu. As simple as that. Din acest motiv nu inteleg cu o chestie de plastic, oricat de bine ar arata, poate sa coste peste 100 de euro. E ceva ce nu pot pricepe.

3. E foarte importanta POVESTEA acelei bijuterii. Cine mi-a dat-o, unde, de ce. Inteleg pe cei care au bijuteriile sortate in functie de ocazie. Serios: bravo lor!

Asadar, eu as vrea atat bijuterii scumpe, cat si bijuterii de suflet. EU sunt undeva la mijloc. Din acest motiv sunt de acord cu argumentele ambelor parti. As zice parti beligerante, dar nu e chiar razboi. E doar o chestiune de gusturi, care gusturi se schimba cu varsta. Nu stiu la mine cum se vor schimba. Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

 

Posted on 22 Ianuarie 2015, in Diverse and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

