Cum alegem gradinita copilului?

Cum alegem gradinita copilului?

Sa stabilim din start: eu nu am copil, asta neinsemnand ca nu pot scrie chestiuni care sa intereseze pe ceilalti. Nu trebuie sa scrii neaparat din experienta sau, uneori, absenta unei astfel de experiente s-ar putea sa te ajute.

Amintirile mele legate de gradinitia sunt sumare. Nu (prea) am facut gradinita, cei 7 ani de acasa au fost la mine, in majoritatea cazurilor, chiar de acasa. Nu ma laud cu asta, dimpotriva, mi-am sfatuit toti amicii care au copil sa-l dea la gradinita. Pot spune ca din cauza acestei absente m-am adaptat mult mai greu la scoala (da, puteti da cu pietre, sunt un inadaptat).

Daca stim cat de importanta e gradinita, cum o alegem? Nu este deloc simplu de ales, iar problema locurilor la gradinita este inca de actualitate (drept urmare, decizia trebuie luata din timp).

Asadar, o prima intrebare care se pune este daca gradinita trebuie sa fie de stat sau particulara. Intrebarea se pune, de fapt, pentru cei cu venituri medii, cei fara venituri nu au bani deloc (deci oricat s-ar stradui, au o singura optiune), iar cei cu venituri mari deja nu-si mai pun problema.

Din punctul meu de vedere, dupa ce am discutat cu ceva oameni in acest sens, conditiile sunt MULT mai bune in gradinitele private, daca ai bani nici nu ar trebui sa stai pe ganduri. Problema pe care, insa, trebuie sa ti-o pui este daca acei bani ii dai pe gradinita sau pe altceva trebuincios copilului? De exemplu, dai banii pentru gradinita privata, dar nu mai ai bani sa mergi cu copilul in vacante. E sau nu mai bine sa mergi cu el si la munte, si la mare, si la tara la bunici, si prin strainatate sau sa nu mergi nicaieri pentru ca banii ii dai pe gradinita? Daca ai bani pentru toate e ok, dar daca NU ai ce te faci? Care-s prioritatile?

In al doilea rand, si asta e o problema reala, ce gradinita particulara alegi? Exista gradinite speciale, de exemplu cele cu predare Waldorf. Unii lauda acest tip de invatamant alternativ, si eu aveam o parere buna despre el, insa am auzit ca liceul Waldorf a avut, anul acesta, rezultate slabe la invatamant.

Exista, de asemenea, gradinite cu predare in limbi straine. Ce preferi pentru copilul tau?

In plus, si asta mi se pare cu atat mai relevant, este foarte important si personalul. Degeaba, pe hartie, gradinita e ok daca acolo sunt educatoare niste persoane extrem de incompetente. Asa ca vechea metoda, din gura-n gura, pe baza recomandarilor prietenilor, s-ar putea sa fie utila.

In plus, presupunand ca ai de ales doar intre gradinite de stat, la care iti vei da copilul? Sa fie unicul criteriu cel geografic? Sa fie musai langa casa sau langa serviciul tau?

Ambio LOGO

Stiu ca ma veti injura, dar nu va pot oferi o reteta sigura. Nici macar nu va pot recomanda vreo gradinita despre care sa fi auzit ca-i buna. Am avut o amica educatoare, era la o gradinita de stat (habar n-am ce numar), dar intre timp a plecat, asa ca nici pe aceasta n-as putea-o recomanda. Ce va pot recomanda, insa, este un portal cu gradinite si crese din Bucuresti si din Ilfov. Este foarte util sa stiti macar din ce puteti alege, economisiti timpul pe care l-ati petrece mergand din poarta in poarta si interesandu-va.

Ambio

Ce va pot recomanda, insa, este sa luati aceasta alegere in cunostinta de cauza. Alegerea gradinitei nu este o decizie care poate fi luata in 5 minute. Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

Posted on 31 Iulie 2015, in Educatie and tagged , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Eh, de obicei gradinita se alege si dupa posibilitati. Cand nu exista prea multe, o alegi pe cea mai apropiata si mai putin costisitoare. In schimb, cand exista si timp, dar si bani, incerci sa alegi una la care se practica tot mai multe activitati educative, recreative, unde copiii post sa-si dezolve memoria si sa perceapa mai bine lucrurile din jur.

Lasă un răspuns

