Repararea anvelopelor

Repararea anvelopelor

 

 

Daca, in ciuda tuturor masurilor de precautie, o anvelopa auto are pana, nu continua deplasarea cu aceasta. O reparatie adecvata, permanenta ar trebui sa se faca cat mai curand posibil.

Supraincarcarea masinii are aproape acelasi efect asupra anvelopelor ca atunci cand nu au suficient aer. Nu depasi niciodata capacitatea de incarcare declarata de masina sau de pneurile sale. Verifica manualul masinii pentru cifrele specifice ale producatorului, daca nu esti sigur.

Anvelope

Urcarea pe o bordura inalta este o alta cauza frecventa a jentilor rupte si rotilor indoite sau taiate. Condusul in viteza pe teren accidentat poate avea un efect similar. Anvelopele pot fi deteriorate si de caroseria auto. In cazul in care suspensia este defecta, de exemplu, anvelopa se poate freca de un arc al rotii, sau un pneu care este prea mare pentru masina se poate prinde de parti ale directiei sau suspensiei.

Daca nu iei cunostinta de instructiunile pentru rularea anvelopelor – condusul retinut in timpul primilor 80 la 160 de km pentru cauciucurile noi – nu vei permite pneurilor si ansamblurilor rotilor sa se stabileasca la conditiile lor de functionare normale. In aceasta perioada, anvelopa completeaza unele modificari chimice finale, care au avut loc in timpul etapelor de turnare si intarire, in procesul de fabricatie. Supunerea unei anvelope noi la o sarcina de incarcare maxima poate cauza imediat esecul prematur si va scurta cu siguranta durata de viata a acesteia.

Poluarea in atmosfera si pe suprafetele de drum, in special in orase, este daunatoare pentru anvelope. Uleiul, gudronul, motorina, benzina si parafina,  toate tind sa inmoaie cauciucul si pot patrunde destul de adanc atunci cand nu sunt indepartate rapid. Curata rotile cu apa si sapun sau cu un detergent slab.

Lumina puternica a soarelui intareste si provoaca fisuri in banda de rulare si in cauciucul peretelui lateral de-a lungul anilor. Aerul de mare in special, datorita unei concentratii ridicata de ozon, poate deteriora anvelopele, provocand fisuri – o retea de fisuri mici – pe peretii laterali. Masinile sau caravanele parcate in apropierea marii pentru orice perioada de timp, ar trebui sa aiba rotile acoperite.

Repararea anvelopelor

O anvelopa perforata trebuie, prin lege, sa fie permanent reparata cat mai curand posibil. Mergi la un service auto  sau la un specialist ce are echipamentul necesar. Un set pentru depanarea anvelopelor poate fi folosit ca o masura temporara. Camerele de aer interioare, daca exista, trebuie sa fie reparate permanent sau, de preferinta, reinnoite. Acest lucru trebuie sa se faca, de asemenea, de catre un specialist.

Asigura-te, de asemenea, ca rotile sunt echilibrate – de preferinta pe masina – dupa repararea anvelopelor.

Posted on 14 Decembrie 2015, in De la altii and tagged , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: