De la altii: Antrenament calistenic vs. Antrenament tradițional

Antrenament calistenic vs. Antrenament tradițional

 

Acum, știi care sunt beneficiile antrenamentului calistenic, dar de ce este recomandat să alegem acest tip de antrenament în detrimentul antrenamentului clasic cu greutăți (anaerob) sau al celui cardiovascular (aerob)?

Antrenamentele cu greutăți și cele cardio sunt,în momentul de față, foarte practicate în întreaga lume. În fiecare țară, există numeroase săli de fitness pline cu aparate specifice fiecărei grupe musculare a corpului. Unii oameni spun că aceasta este evoluția normală, totul să fie robotizat pentru ca noi să ne putem folosi cât mai mult de tehnologia de care dispunem.

Într-adevăr, aparatele sunt din ce în ce mai performante, iar sălilede fitness apar precum ciupercile după ploaie.

Te întrebi cum de aceste antrenamente sunt atât de populare?

Ei bine, sunt rezultatele campaniilor de marketing. Oamenii sunt foarte ocupați să se documenteze și vor să primească totul de-a gata. Le este mai ușor să facă 4-5 exerciții la aparate care îi ajută să execute corect mișcarea, decât să apeleze la ajutorul propriilor mușchi. De asemenea, aici vorbim despre afaceri. Într-o afacere, trebuie să vii mereu cu ceva nou, nemaivăzut, senzațional,unic,pentru a surprinde și atrage clientul. Așa au apărut pseudo-sporturi precum Zumba sau Kangoo-Jumps.

Fitness

Și sunt convins că vor apărea și altele, pentru că afacerile trebuie să meargă înainte.

De ce este antrenamentul calistenic mai eficient decât cel cu greutăți?

Antrenamentul clasic, cu greutăți, presupune lucrarea a 1-2 grupe musculare pe antrenament.

Lucrezi un mușchi, faci o mică pauză și îl lucrezi iar.

Antrenamentele calistenice, implică mai multe grupe musculare în același timp.

Astfel, vei obosi mult mai repede, antrenamentul devenind mai scurt, dar foarte intens.

Antrenamentele calistenice îți vor construi un corp foarte bine structurat, simetric, deoarece toate grupele musculare vor fi implicate în mod egal. Mulți practicanți ai fitness-ului uită să lucreze anumite grupe musculare, iar acest lucru îi face să arate penibil. N-ai văzut niciodată băieți lați în umeri și în spate, cu pieptul bombat și abdomenul definit, dar cu piciorușe de pui pricăjit?

Multe exerciții din antrenamentele cu greutăți îți pun presiune pe articulații. În plus, un pachet de steroizi (steroids) ar ajuta la tonifierea masei musculare.

Dorința de a adăuga din ce în ce mai multe greutăți pe barăși o clipă de neatenție, te pot duce direct spre o accidentare. Acest lucru nu se întâmplă atunci când execuți exerciții simple, cu greutatea corpului. Nu greutatea adițională face ca tu să ai un antrenament reușit, ci intensitatea execuției.

Mulți oameni greșesc,crezând că exercițiile calistenice sunt limitate.

De fapt, sunt o mulțime de exerciții care pot fi combinate în sute de moduri. Astfel, antrenamentele nu vor deveni niciodată plictisitoare, iar tu vei deveni mai creativ.

De ce este antrenamentul calistenic mai eficient decât cel cardio?

Probabil, știi că în timpul practicării antrenamentelor de tip cardio metabolismul lucrează mai repede, dar la sfârșitul antrenamentului, revine la limitele normale.

Posted on 21 Ianuarie 2016, in De la altii and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Ai omis un lucru foarte important.Cand spunem antrenamente cu greutati,lumea se gandeste,in general,la culturism.Culturismul este,in primul rand,un sport de imagine,iar imaginea nu ar trebui pusa inaintea functionalului obtinut prin calistenice,sanatatea neansemnand doar sa arati bine.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: