BLOG POWER! EDITIA 9! – IARNA PERFECTA!

UPDATE: Link-uri utile: AICI este persoana care a propus tema, iar urmatoarele surse sunt ale celor care s-au inscris pana sa ma inscriu eu: 1 2 3 4 5 6 . Pam-pam!

Salutare din nou,

V-ati saturat de concursurile mele? Eu nu, incep sa-mi placa!
De data asta trebuie sa scriu despre iarna. Intai va dau detaliile complete:

( sursa )

[…]

”Aş vrea să ne imaginăm o iarnă perfectă. Să vedem cum ar fi ea pentru fiecare participant la Blog Power. Regulile s-au schimbat şi de data acesta ar trebui să lămurim în scrierile noastre trei direcţii ale subiectului ales. Acestea sunt:
Ce înseamnă iarna pentru tine?
Ce amintiri de neuitat păstrezi din ierni trecute?
Cum îţi imaginezi o iarnă perfectă?”

Bun, acum sa vedem. Sa incerc sa raspund la cele trei intrebari.
Prima intrebare e cam ciudata. Am mai scris AICI despre asta. De fapt, doar despre zapada. Pe scurt, iarna inseamna: frig, viscol, circulatie blocata, zapada, gheata, oase rupte(daca ai ghinion ori daca nu esti atent). Iarna, e adevarat, inseamna si Craciun, inseamna si Revelion. La mine inseamna partial si ziua mea(29 noiembrie e CALENDARISTIC toamna, dar uneori e iarna in toata regula). Deci da, iarna o privesc din punctul de vedere al vremii, nu al calendarului. Daca ninge in aprilie, de ce mi-ar place luna aprilie? Ok, e luna cu 1 aprilie, cand dau tepe si ma distrez, dar tot as ura-o daca ar fi cu zapada. Intr-un cuvant, desi aparent ar trebui salvata de Craciun, de Revelion, de zilele libere, ea de fapt e o perioada destul de urata.
Amintiri? Pai am. Mi-amintesc multe, da acum evoc doar o chestie. Asadar, cei 7 ani d-acasa eu i-am petrecut la Slatina. Acasa adica acasa. Si iarna de obicei ma dadea bunicamiu cu sania. Iar la mine la Slatina este o panta mica(dar pt mine era de ajuns), care duce la locul pt garaj(de fapt, mai multe). Da expresia la noi in familie era si este „LA GARAJ”. Si p-acolo ma tot dadea cu sania. Si la un moment dat tin minte ca m-am dat cateva ore bune la garaj cu sania, iar apoi m-am dus in casa. Apoi bunicamiu s-a dus acolo si a turnat nisip si sare. Si a si recunoscut asta. De fapt, l-am auzit discutand cu 2 vecini. Iar eu ma suparasem. INtrebam, cu suparare mare-n glas: DA EU MAINE UNDE MA MAI DAU CU SANIA? E adevarat, erau niste masini p-acolo, care n-aveau cum sa intre sau sa iasa d-acolo. Era niste oameni, care poate aveau treaba, dar nu puteau ajunge. Dar de ce ma interesa pe mine asta? Eu aveam minte de copil, vroiam sa ma dau cu sania. Si nu zic ca-mi placea iarna si atunci, ca nu-mi placea. Da macar era o distractie. Oricand as fi preferat si atunci vara. Da macar gasisem o chestie sa-mi placa la iarna. Care altfel pana pe la 14 ani imi aducea cate o raceala pe an. Uneori anul erau mai darnic si-mi dadea 2.

Si acum iarna ideala. Pai pentru asta trebuie sa va zic unul din visele mele. Si anume sa-mi petrec REVELIONUL PE PLAJA, LA PESTE 30 DE GRADE!! Da, asta e unul din visele mele! Iar atunci, la „cumpana dintre ani”, sa dau sms-uri la prietenii mei „ierno-fili” si sa le zic: TU LA -20, EU LA +30…VIATA-I CORECTA? 😀 Iar tot in acest „vis”, as dori ca singurele bucati de gheata sa fie cele din pahar. Da, asta-mi doresc eu! Si candva, intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat, imi voi indeplini acest vis.
Asadar, iarna ideala este cea … fara iarna! Cum ar zice un clasic in viata, iarna ideala este precum vara! Acum pare imposibil, dar daca asta-mi doresc?

Gata acu. Salutari CALDUROASE(care sper eu sa topeasca zapada) TUTUROR!

11 comentarii

  1. Mda…se pare ca ai progresat..felicitari. Mai trebuie insa sa postezi si reteaua de linkuri catre ceilalti participanti, cel putin cei ce s,ai unscris inaintea ta, asa cum prevede regulamentul, plus linkul catre blogul lui Carmen, cea care a propus tema..
    Si inca o sugetie, cu toata simpatia ti.o ofer, pentru ca am observat ca esti interesat sa devii membru MWB: asta se poate intampla numai daca unul dintre noi iti va propune blogul pt premiere. Recunosc ca eu ti l.am monitorizat putin, scrii frumos, dar ca sa te raliezi standardelor MWB(care sunt perfect normale si de bun simt) te rog frumos sa incerci sa renunti la brevieri inutile gen „acu” „pt” etc sau exprimari de genul „acilea”. Imagineaza-ti ca astfel de exprimari, incorecte gramatical si fonetic, impiedica traducerea scrierilor tale in alte limbi(stiai asta?) iar pe cei ce te citesc ii cam „plesneste”…Si daca totusi alegi abrevierile, scrie-le corect, foloseste apostroful…de exemplu la „Da macar gasisem o chestie…” corect e „Da’ macar gasisem….”..intelegi tu, ca esti baiat scolit :))…
    Bafta mai departe si sa stii ca sunt cu „geana” pe tine ..astept sa vad rezultatele>:))

  2. Da, am facut modificarile de rigoare. Nu stiam ca trebuie sa pun link-urile celor care au participat, dar daca e musai, ma supun.
    Legat de stilul meu, da, e un stil propriu. Apostrofu’ cam lipseste la mine, da asta e. Iar chestia cu traducerea sincer ma lasa rece. EU scriu in romaneste pentru romani. De ce m-ar interesa ca al meu mesaj, bun sau rau, ajunge sau nu la vorbitorii de limba engleza, franceza ori germana?Ori poate chineza? A avea grija de acest aspect nu inseamna o vanatoare vesnica si inutila dupa vizitatori?Da, mi-am asumat faptul ca voi avea vizitatori doar vorbitori de limba romana. Nu cred ca e vreo problema in asta!
    Iar legat de cei sensibili, care se simt lezati de abrevierile mele, un singur lucru am de zis: nu pot multumi pe toata lumea. Poate daca as scrie fara aprevieri si „academic” as avea mai putini cititori, pentru ca restu’ poate nu s-ar mai regasi in bloguletu’ meu (da, acu am pus apostrofu, macar in acest comentariu).
    In rest, va astept pe toti pe blogul meu, romani sau nu. O singura conditie am, fara sa fac discriminare: trebuie sa stiti limba romana. Google translate e util in alte circumstante, nu si pt(PENTRU) blogu’ meu! (apropo, daca scriu BLOGU’ cu apostrof mi l-o gasi google-ul?)

  3. Da, ai facut modificarile si sincera sa fiu, m-a cam pufnit rasul…1,2,3,4…???…hmmm, interesant, dar hai sa nu ma leg de problema asta..
    dar la restul iti voi raspunde. Acum, fara suparare, dar daca ai putin respect pentru vizitatorii tai (publicul tau) si daca te uiti la counterul ce tot tu l-ai afisat, vei vedea ca nu sunt putini, tocmai de aceea si lor le datorezi respect si posibilitatea de a te putea citi, nu crezi? In plus a scrie ROMANESTE inseamna ceea ce ti-am aratat eu, nu ceea ce faci tu, acum fara suparare. Da, e blogul tau, faci ce vrei si cum vrei in el, dar nu poti avea pretentii sa te raliezi unei organizatii a blogosferei ce promoveaza tocmai limba romana scrisa CORECT!! Orice blogger are datoria morala catre sine insusi, catre public sa se exprime cat mai corect gramatical, din respect pentru el in primul rand, apoi pentru cei ce il citesc. Nu poti promova si mai ales, castiga concursuri daca nu respecti niste chestii uzuale. Bloggerii devin lideri de opinie prin ceea ce scriu, exemple de urmat iar asta se face intr-o maniera corecta, ca fond si exprimare, nu in „maniere proprii”, asta le-o lasam rapperilor de colt de strada cu educatie rudimentara. (no offence). E o dovada de maturitate corectarea, nu a greselilor, fiindca tu stapanesti limba romana, ci a deprinderilor”proaste” sa le zic asa. Nu numarul de vizitatori te face un blogger apreciat, ci calitatea si corectitudinea articolelor. Tu alegi unde vrei sa te situezi. 🙂
    Aici nu e vb de sensibilitate, ci doar de respect pentru limba noastra si calitatea de blogger, atat! MWB.ul incearca(si a reusit pana acum) sa promoveze bloguri si bloggeri ce au un cuvant de spus in blogosfera, sa promoveze limba romana „nechinuita”, gramatical sau in orice alt fel. Alegerea e la tine, dar apoi sa nu fii surprins cand articolele tale nu vor fi votate…e alegerea ta, exact cum ai spus.La fel cum e alegearea nostra sa-i selectam pe cei ce intr-adevar, au ceva de spus in blogosfera…ceva scris si exprimat corect..:))

  4. P.S… eu sunt absolut sigura ca, daca ai scrie corect, ai avea mai multi cititori(garantez pt asta) nu invers…de obicei blogurile sunt citite de oameni culti, nu de cei pentru care limba romana, e doar ceva asa…de injurat . Aceia se ocupa cu totul altceva, nu cu lectura virtuala sau de orice alt fel, te asigur….nu nr afisarilor de pagina te fac „cineva” ci calitatea paginilor ce le afisezi…dar asta o stii si tu, nu?…si sa fiu sincera pana la capat, cand am citit prima oara un articol al tau si am vazut si ce „calificari „afisezi tu, am zis ca minti sau exagerezi cel putin…cred ca iti dai seama singur de ce am avut impresia asta. O zi calda iti doresc!

  5. Bun, acum sa clarific o chestie.
    Exista mai multe feluri de a „poci” limba romana.
    – Exista acel fel de a scrie ca pe mess, cu k, ji ce dak etc… Pe ala nu-l folosesc si mi se pare chiar greu de citit un astfel de mesaj.
    – Mai exista cazuri flagrante, de dezacorduri, de virgule intre subiect si predicat si alte chestii. Dupa mine, sunt la fel de grave.

    Acum, daca eu scriu BLOGU si nu BLOGUL ori BLOGU’ nu cred ca e o eroare grava. E doar un mod de a scrie. Si mesajul se intelege, nu sunt dificultati de intelegere. Sau ma rog , asa cred eu 🙂

    Acum, fiecare om cu parerea lui. Iar politica site-ului blogawards este strict problema lor.

    Legat de insinuarea din ultimul comentariu, e strict problema ta. Nu stiu de ce oamenii au impresia ca a fi doctorand presupune a sta non-stop cu nasul in carti, a scrie rar, a verifica de zeci de ori articolele, iar atunci cand apar, acestea sunt scrise intr-o gramatica academica a limbii romane. E si asta un stereotip pana la urma!

    Salutari si te mai astept pe blogul meu 🙂

  6. Cine naiba a sugerat ceva de doctorand sau alte chestii?..doamne fereste…in plus, tu nu faci dezacorduri gramaticale, sau mai bine zis nu esti agramat, tie iti place sa faci pe teribilistul, asta.i tot. Nu zic ca e neaparat ceva rau, dar in mod clar afecteaza corectitudinea exprimarii, asta e tot ce am vrut sa subliniez si nu era o insinuare ci o punctare clara si fara echivoc. Nu prea ma „incurc ” cu insinuari, sunt genul care spune „verde in fata” ce are de spus, insinuarile mi se par ipocrizii. Bineinteles, e doar punctul meu de vedere, nu adevarul absolut, nu sunt cretina sa pretind asa ceva.:D
    Da, voi veni pe blogul tau, pentru ca mi-am pus in cap ceva si de obicei nu dau inapoi…sper doar sa nu fiu dezamagita.:)
    Stii, tocmai pt ca imi este clar ca esti un tip inteligent iti si scriu aceste mesaje, tocmai de.asta si sper ca, inteligenta si intuitia ta te vor face sa intelegi ca, pentru a progresa in ceva, (nu pt publicitate „ieftina”), e cazul uneori sa faci anumite schimbari, pt ca in asta consta progresul, nu in cramponari de genul”asa sunt eu si nu ma schimb” sau false idei de teribilism (sa fim realisti, nu mai esti un student la varsta cand „tot ce zboara se mananca”, nu?Fii tu insuti, dar pastrand proportiile realitatii si standardele educatiei si zestrei tale intelectuale. Consider.o o provocare. Deja, inconstient sau nu, ai produs o schimbare, mi-ai scris ca ma mai astepti pe „blogul” tau si nu pe „blogu”. E ceva…stereotipia nu consta in a fi corect (nu am scris nicaieri nimic de „academic”) ci pur si simplu o gramatica si un lexic curat, inteligibil si fara „adaptari”. Eu nu sunt doctoranda, dar am pretentia de a scrie corect romaneste, tocmai din respect pt mine si cititorii mei. 🙂

  7. Eu m-am referit la fraza:

    ” cand am citit prima oara un articol al tau si am vazut si ce “calificari “afisezi tu, am zis ca minti sau exagerezi cel putin…cred ca iti dai seama singur de ce am avut impresia asta. O zi calda iti doresc!”

    Nu o intelesesem si o interpretasem (probabil) gresit.

    In rest, te mai astept cu drag pe blogu(l) meu!

    Salutari 🙂

Lasă un comentariu