Prima zi de scoala – trecut si prezent

Spun din start: prima zi de scoala avea o cu totul alta insemnatate pe vremea mea. Stiu ca pare dubios, pare nostalgic, dar e un adevar.

In prima zi de scoala te reintalneai cu colegii. Si paradoxul este ca desi aveam numerele de telefon ale multor colegi, nu ne sunam si nu interactionam in vacante. Ajungeam sa ne vedem doar la scoala.

Prima zi de scoala era misto pentru ca nu faceam ore. Acum mi se pare o corvoada sa ma duc undeva doar pentru a asista la niste discursuri, dar atunci mi se parea ceva ce preferam in dauna unei zile in care se face scoala.

Prima zi de scoala avea si are sens pentru cei din clasele a V-a si a IX-a. Iti cunosteai colegii, iti cunosteai profesorii, dirigintele, faci asta si acum. Vorba cuiva: macar acum sa mergi la scoala…

Evident ca nu-mi plac politicienii si preotii ce sunt prezenti cam la fiecare prima zi de scoala. Insa, atentie, eu judec din Bucuresti, insa in orasele mici ori chiar in mediul rural aceste prezente au mult mai mult sens. In acele localitati mici, preotul ori preotii, impreuna cu primarul, sunt localnici, oameni care vin la prima zi de scoala asa cum vin la orice eveniment din localitate. Tuturor li se pare o normalitate, la fel cum normalitate li se pare si sfintirea din partea preotului.

Prima zi de scoala este totusi importanta si-n Bucuresti, si-n alte orase din tara. Si-n cele mari, si-n cele mici. Daca n-ar fi importanta, nu ar veni atatia parinti, nu s-ar cumpara atatea flori.

De fapt, daca prima zi de scoala n-ar fi importanta, elevii ar sta acasa. Pur si simplu, daca acum as fi parinte, asta l-as sfatui pe al meu copil sa faca. Ma rog, cu exceptia claselor I, a V-a si a IX-a. In rest, ce sens are sa mergi daca esti in clasa a XII-a?

Deci inainte sa injurati preotii care vin, toti invitatii, nimeni de capul lui, la festivitatea prilejuita de prima zi de scoala, ar trebui sa va uitati la parinti. Sa va uitati la IMPORTANTA acordata acestei zile si acestei festivitati.

Legat de politicieni, 80% dintre parinti considera ca-i o onoare ca premierul, presedintele ori cine stie ce ministru a venit LA EI in prima zi de scoala. La ei si nu la altii.

In fond, daca in prima zi de scoala curtea ar fi goala, politicienii n-ar avea cui sa vorbeasca, iar preotii ar face slujba lor in liniste, ar da cu busuioc, ar canta un pic si ar pleca acasa.

Deci problema nu e nici la preoti, nici la politicieni, ci la noi, ceilalti. La parinti, insa parintii sunt reprezentativi pentru intreaga societate. Chiar daca spun ce l-as sfatui pe al meu copil, exista o sansa, destul de mare, ca el sa doreasca sa mearga. Si ca eu sa nu DORESC sa fiu Gica-Contra pe seama lui. Altfel spus, sa prefer sa respect cutuma decat sa ma pun de-a curmezisul. Eu fac asta des, insa daca ar fi vorba de copil probabil m-as gandi de 10 ori.

Lasă un comentariu