Leapsa cinefila lacrimogena!

 UPDATE: Cand preluati leapsa dati tot sirul. De la cel de la care ati preluat-o, pe rand, pana la cel care a creat-o. Si scrieti asta si la voi pe blog,. Unii oameni chiar nu stiu regulile nescrise ale blogosferei.

Salutare din nou,

Primesc o leapsa cinefila de cateva zile si inca nu ma decisesem cand s-o preiau. Iar azi in sfarsit ma decid s-o preiau. Si maine la prima ora mai urmeaza una 😀

Asadar, trebuie sa fac un top al filmelor lacrimogene. Si trebuie sa mentionez din start: sunt impresionabil, dar nu prea plang. E un defect fizic al meu. Plang poate de la ceva iute ori ceva, dar altfel a plange nu figureaza printre activitatile mele. De ce se intampla asta probabil o sa spun candva. Pana atunci e bine sa stiti asta: nu plang. Si sa stiti ca astfel de filme nu-s chiar favoritele mele. Poate pentru ca nu-s in general un om trist. Dimpotriva.

Asa ca voi da o lista cu filme care m-au impresionat si care pe altii ii vor face sa planga. Pe mine inca nu:

1.Inhale e de departe pe primul loc. Poate si pentru ca e cel mai recent vazut. Dar e absolut impresionant. Iar faza de final, in care procurorul alege viata acelui copil al strazii in dauna vietii propriei fiice e absolut impresionanta. Despre acest film voi scrie un articol separat. Si mai ales, despre dilema.

2. Never let me go este iarasi un film impresionant. Si deprimant. Da, e un film despre care spun cu siguranta ca nu aduce in niciun caz buna dispozitie. El e bun, e scris dupa un roman(unii acuza ca e mult mai bun romanul), dar prea lacrimogen pentru mine. Iti induce o stare… Dar nu va mai zic nimic, va las pe voi sa-l vedeti.

3. Hotel Rwanda este un film adevarat. Unii il vad istoric. Iar eu il vad peste filmele cu Holocaustul in mod subiectiv, pentru ca este singurul care a vorbit despre acele masacre. Care nu s-au petrecut in 1940, ci in … 1994! Trist!

4. Aici pun 3 filme, toate cu subiectul Holocaustului, toate la fel de bune dupa mine: Lista lui Schindler , Pianistul si La Vita e bella .Ultimul film e vazut de multi drept „ciudat”, e un amestec de comedie italieneasca spumoasa cu tragedie pura. Mie sincer mi-a placut si m-a impresionat. Ca de altfel si celelalte doua. Un singur amendament am legat de aceste filme: sunt cateva filme bune despre Holocaust care merita vazute; in rest, imi pare ca se pune prea mult accentul pe asta. Au fost si alte crime odioase (vezi punctul anterior) de care abia se stie. E nedrept totusi.

5.Hannibal Rising este iarasi un film impresionant. Stiu ca multora nu le-a placut seria (nu inteleg de ce), o considera prea dura si prea cruda. Dar acest film, care este de fapt cel mai recent(Desi actiunea se petrece inaintea celorlalte), chiar te impresioneaza. Si chiar te gandesti: daca ai trece prin asa ceva, nu te-ai comporta si tu la fel? Da, omul era dereglat, dar dupa astfel de intamplari, chiar poti ramane normal? Pentru cine nu stie, doctorul Hannibal Lecter era copil in razboi cand au venit nemtii peste el, i-au omorat surioara cea mica, pe care au mancat-o. Si i-au dat si lui sa manance supa facuta din sora lui. Din acest motiv el devine ulterior canibal. Pe bune, cati n-ar plange la un asemenea film (eu n-am plans, dar nu-i condamn pe cei care au facut-o).

Cam gata leapsa. O dau mai departe acum. Si o dau intai cinefililor: Andrew Smith, Piratul Cinefil si Laura Meleaca . Si o mai dau si urmatorilor: Aura Rusu , Katthy , Sedna , Aniela Deby , Lavi Zu, Alex Pirlogea , Iulia Nicolaie , Iulia Radu , Daniel Alexandrescu, Alyz, Copilul de Lego Nebarbierit, Daniel Botea , Horea Badau ,  Anca Popa-Iscu , Ratzone , alexandra , CLM, Crys-Marry , Andreea Lupsa , Batonel, Ligia Muresan (vezi ca iti mai dadusem o leapsa, da uitasem sa-ti dau link-ul …) , Grapefruits, Chinezu si Blogatu .

A, si inca ceva: sa nu va aud cu Titanicul. Nu imi pare nimic impresionant in el(poate si pentru ca am ceva cu regizorul). SI in general ma lasa rece povestile romantic-siropoase(care imi par doar gretoase). Nu, nu-mi place titanicul si pace. Cum poti compara scufundarea titanicului cu moartea a sute de mii de oameni (in razboi) ori cu dilema de a-ti salva fiica ori a salva un copil nevinovat de pe strada? Acu’ pe bune… Da, comercial, Titanicul sta mai bine. E super-mega vizionat. Dar ce e comercial e si de calitate?

Salutari blogosferice tuturor!

10 comentarii

  1. Domnu’ Studentu’ Minune … ce leapsa cu interdictii este asta? Pai daca pe tine nu te-a impresionat, eu n-am voie sa bocesc la Titanic 🙂

    Eu nu-s asa de cinefil si as fi pus Titanicul pe primul loc, ca pe-asta l-am vazut. Si pe locul doi si pe trei …. iar in rest filme indiene-lacrimogene. „O floare si doi gradinari” si „Lantul amintirilor” 🙂
    Pe-astea nu le-am vazut, dar m-au impresionat cei care le-au vazut 🙂

    Nu prea ma uit eu la filme, iar la lacrimogene si mai rar. Asa din amintirile copilariei sa mai zic „Love story” si „Kramer contra Kramer”.

    N-o preiau ca leapsa ca nu-mi plac interdictiile si nici nu ma pricep la acest subiect, dar am facut un efor si am comentat pentru matalica.

    Lacrimogene sunt si alea de razi cu lacrimi, asa ca ia si un bonus: Pisica alba, pisica neagra! Sau cea neagra intai, nu mai stiu, da’ stiu c-am ras cu multe lacrimi si-l revad cu placere.

    Spor!

  2. Nu era restrictie, era o parere negativa la adresa acelui film 🙂 Sunt revoltat de faptul ca a castigat atat de multe oscaruri. Altfel, nu am nimic cu filmele in general…fiecare cu gusturile lui 🙂

  3. Bravos, domnu’ doctor&, ai alcatuit o lista foarte buna!
    Mi-ai amintit de Hotel Rwanda, care intr-adevar te strange incet de gat pana la sufocare. In acelasi registru e Ultimul rege al Scotiei.

    Multumesc ca ai raspuns provocarii mele! 🙂

Lasă un comentariu