Din nou despre … UPS centrale termice

Despre UPS si utilitatea acestuia am scris. Despre centralele termice, pe lemne sau pe gaze, iarasi am mai scris. De ce am alege o centrala pe gaze? De ce am alege una pe lemne, de ce am alege una pe gaze. Alegerea e grea, nu exista un invingator clar si precis. Indiferent insa ce tip de centrala v-ati lua, cu siguranta o sa va trebuia un UPS centrale termice. Este util atat pentru cele pe gaze, cat si pentru cele pe lemne.

Sa va zic de ce ar fi util:
– Intai si intai, presupunand ca nu aveti teama ca puteti exploda in casa, va protejati oarecum investitia in centrala. Habar n-am cat mai e o centrala, dar cu siguranta cei maxim o mie de lei dati pe UPS nu sunt deloc o avere. Si nu sunt precum o asigurare, pe care o platesti lunar, ci sunt bani pe care-i platesti o singura data.
– Confortul psihic este si el un aspect destul de important. Adica sunt oameni care stau tot timpul cu teama ca vor exploda in casa. Mai vad la tv nistre batranei care au murit astfel, mai aud de nu stiu care („al lu cutare”) care a sfarsit la fel… Rezultatul este tragic: le este teama sa locuiasca in propria casa. Valabil si daca stai cu grija pentru cineva drag (de fapt atunci e si mai rau, pentru ca nu poti face nimic, mai ales daca locuiesti la zeci ori sute de kilometri distanta.

Acum sa va zic cateva mituri despre aceste UPS centrale termice. Nu multe, ci doar 5:

1. Un prim mit, pe care l-am combatut, dar pe care trebuie sa-l enunt din nou, este cel legat de pret. Multa lume se plange ca nu are bani de asa ceva. E complet fals, pretul nu este deloc unul piperat. Dimpotriva, din punct de vedere economic chiar iesiti pe plus, avand in vedere faptul ca va protejati de fapt o investitie destul de serioasa.
2. Un astfel de dispozitiv este inestetic. Si aici as tinde sa spun ca nu este adevarat, insa problema esteticii este mai complicata decat pare. E ceva subiectiv, n-as putea sa spun exact opinia mea. Nu stiu daca este ceva foarte estetic, insa nici ceva hidos nu este. Trebuie sa ne gandim intai si intai la utilitate, nu?
3. Sunt total ineficiente. Fals: si-au dovedit eficienta in atatea situatii. Iar acestea sunt recomandate intai si intai celor care stau in zone cu probleme. Sunt persoane carora li se ia curentul in mod constant, ori care au variatii foarte mari de tensiune.
4. UPS centrale termice e acelasi lucru cu un UPS normal. Sunt ceva diferente, insa in principiu, pentru necunoscatori, sunt cam la fel. Nu ca ar fi un lucru atat de rau.
5. E mai rentabil sa-mi asigur lucrurile decat sa cumpar asa ceva. Aici nu pot sa neg cu vehementa, ca nu stiu cat costa o asigurare, dar eu gandesc altfel: UPS-ul previne eventuale daune. Daca ti se strica un bun iti va lua ceva timp sa recuperezi banii pe el. Timp in care nu te poti folosi de el. Deci de ce sa preferi sa se strice si sa primesti despagubiri? Asta presupunand ca acea metoda ar fi mai ieftina. Am dubii si in aceasta privinta.

Cam atat. Salutari SIGURE tuturor 🙂

Lasă un comentariu