Campania LET’S DO IT ROMANIA sau SUNT GUNOIER SI MA MANDRESC CU ASTA!

Salutare din nou,

Demult promisesem ca scriu acest articol. Si l-am tot amanat. Motivele-s diverse, oricum nu vreau ma scuz! Totusi, chiar daca „marea curatenie” a trecut (simtiti ca traiti intr-o tara mai curata?), spun ca nu e chiar deplasat sa scriu despre celebrul LET’S DO IT ROMANIA!
Iar lucrul care m-a facut sa scriu a fost locul 1 din zelist al celebrului site (apropo, locul 2 e ocupat de … umbrela verde…ecologista tara mai avem).
Si tot ca o premisa de la care se pleaca, cei de la Let’s do it Romania au anuntat ca anul asta au fost 500 de mii de voluntari. Iar anunturile de pe „blogul” (de ce cu ghilimele o sa ma explic) campaniei ne duc cu gandul la o tara ecologista de la un capat la altul:

Raportare rezultate
– 37.600 de saci de gunoaie – judetul DOLJ, fata de 27.500 colectati in 2010. +37%
10.290 de voluntari- judetul DOLJ, fata de 9.600 +7%

– CRAIOVA: 4.260 de voluntari, fata de 1.450 in 2010 +294%
– 4.110 voluntari elevi si cadre didactice- judetul DOLJ, fata de 4.051 in 2010 +1.5%
– CRAIOVA: 3.180, fata de 1100 in 2010 +289%

Deci e clar, Doljul e verde aproape in intregime si asa va ramane mult timp.
Si acum partea pentru care imi voi lua ceva injuraturi (deja incepe sa-mi placa). Asadar, de ce consider eu campania asta INUTILA si pe alocuri ENERVANTA:
1. De ce fac curatenie in ORASE, unde ALTCINEVA trebuia sa faca acest lucru? De ex, in Bucuresti este o firma a unui celebru domn Prigoana. Firma respectiva incaseaza ceva lovele(multe) de la primariile de sector. Nu stiu daca in toate e, da in cel putin 3 sectoare sigur. De ce vin voluntarii sa curete niste zone pt care onor Rosal-ul era obligat s-o faca? Nu cumva e total neproductiv acest lucru?
2. Exemplele pot continua si cu alte orase. Eu continui cu alt exemplu din Bucuresti.
Stiu ca acu cativa ani eram invitati sa facem curatenie la Gradina BOtanica. Asta de ce?Cumva pt ca cei care ar trebui s-o faca STAU DEGEABA??Posibil… E bine totusi ca voluntarii fac treaba unor oameni ce primesc bani pt acelasi lucru. Felicitari voluntarilor.
3. Dupa cunostiintele mele (minime), stiu ca meseria de GUNOIER este una RUSINOASA! Si da, cei care lucreaza ca gunoier primesc SPOR DE RUSINE! Acum, dupa aceasta campanie TRIUMFALISTA, imi vine sa cer tuturor primariilor si firmelor de salubritate sa NU MAI DEA ACEL SPOR! Meseria de gunoier a ajuns O MANDRIE, nu mai e demult O RUSINE!
4. Astept cu nerabdare blogul gunoierului de pe masina de gunoi 1 a rosal-ului, care sa ne povesteasca viata sa tumultoasa de pe masina de gunoi.
La blogroll urmeaza sa aiba pe SOFERUL DE PE MASINA(nea Gogu, un om cu un suflet extraordinar), pe colega sa care matura strazile de chistoace de tigari si alte alea si pe INTELECTUALA „tanti geta”, care lucreaza in mediul universitar: FACE CURATENIE IN CELEBRA UNIVERSITATE DIN BUCURESTI. Si care, avand posibilitatea sa faca gratis o facultate p-acolo, are deja una la activ si e si masteranda!
5. Toti acestia au postat de ziua curateniei generale ca regreta ca nu pot fi voluntari, pt ca nenorocitii de sefi i-au chemat la munca in acea data, ca sa dea si ei un exemplu intregii tari! Ce oameni rai…
6. Apropo, „sefa” acestui proiect este o fosta colega d-a mea! Dupa nume imi parea cunoscuta, dar nu cred ca am vorbit live cu ea vreodata. Oricum, inca un dusman in randul fostilor de la socio… „CE DISTRACTIE CE MISTO…”, cum ar zice Bere Gratis(na, ca mai stiu si alte muzici afara de manele:D).
7. Acum, intrebare: de ce asta este BLOG? Ok, ai un site mare, si ai un blog, unde cica voluntarii isi impartasesc starile. Si ce vedem acolo? MULTUMIRI unor cateva multe companii, care prin intermediul acestei campanii isi fac o reclama nesperata. Unele mari si importante precum FORD, altele mici, de care nu prea s-a auzit, dar care isi vad numele alaturi de alde Ford. Credeti ca angajatii aia ai Ford care au participat la curatenie erau cu totii dornici de acest lucru? NU! OBLIGATIE DE SERVICIU! Si nu inseamna ca au fost neaparat OBLIGATI. Li s-a sugerat, li s-o fi dat si o zi libera in contul asta…nu stiu! Oricum, am dubii ca toti angajatii astia au facut chestia asta VOLUNTARA! Voluntari ne-voluntari…interesanta idee!
8. Inca ceva: verifica cineva daca chiar atatia voluntari au fost? Pai … nu prea! La anul sigur vor fi anuntati mai multi…
9. Si apropo, in ritmul asta, peste 10 ani vom avea toata tara ecologista nu? Ca deh, se pastreaza „trendul”!
10. Revenim. Ideea de blog inseamna un loc unde X se EXPUNE. Sau asa stiu. Ok, pe un blog pot sa scrie mai multi oameni. Dar mi se pare destul de fortat spus BLOG AL CAMPANIEI X… Blog cu un scop anume…CIudat!
11. Acum despre campania de presa. Peste tot in presa auzeam de aceasta campanie. Uau, cineva face curatenie in tara asta mizerabila! Dar campania nu era si in sens invers? Cand vad ca acest blog a ajuns locul 1, constat ca de fapt era un targ reciproc avantajos: eu iti fac reclama, tu-mi faci reclama, amandoi iesim in castig. Sa nu-mi spuneti ca televiziunile (cu patronii lor in frunte) mureau de grija murdariei din tara asta! Da daca televiziunea concurenta a popularizat chestia asta, noi de ce sa ignoram un astfel de eveniment?
12. Si totusi, care e efectul?Faci curatenie 1 zi pe an in toata tara. Si dupa 2 zile lucrurile revin la stadiul initial! Nu ar fi mai indicat sa militati, voi voluntarilor, pt chestii CARE SA DUREZE?
13. Da, acu e ceva de bine(chiar stiu sa si laud): am vazut o initiativa misto legata de „legea picnicului”. Da, in sfarsit CEVA PRODUCTIV!
14. Apropo, in afara de Let’s do it Romania si chestii anti Rosia Montana, mai exista „initiative ecologiste” in tara asta? Parca nu mai vad nimic…Sa inteleg ca Romania n-are deloc probleme cu poluarea? Nu stiu, doar intreb…
15. Apropo de asta, urmeaza si un articol despre Rosia Montana. Sau de ce nu-s de acord CU NIMENI in aceasta problema!!
16. Nu vreau sa se inteleaga ca io as fi din ala care doreste ca toata tara sa fie murdara. Nu!
Si fara sa ma laud, spun ca eu nu arunc gunoaie pe strada, nici macar pe plaja nu las cutiile si paharele de lichide consumate. Nici la picnic, nici nicaieri. Principiul MEU e simplu: CE TIE NU-TI PLACE ALTUIA NU-I FACE! Daca mie nu-mi place sa strang dupa altii, nu dau nici altora de lucru. Da, sa fim incurajati cu totii sa nu facem mizerie, asta da o campanie ecologista DE DURATA!
17. Si continui: ce ati zice ca in locuri gen GRADINA BOTANICA sa fie puse mai dese cosuri de gunoi, sa fie si niscaiva paznici/angajati, care sa-ti faca observatie daca arunci gunoaie sau alte alea. Si asta ar fi mai util decat sa trimiti niste multi voluntari sa faca curat acolo 1 data pe an.
18. Legat de voluntariat: imi amintesc ca in anu 3 o colega de la socio imi zisese ca va face licenta pe voluntariat. Nu stiu exact ce facea ea p-acolo, da ma intrebase pe mine chestii legate de voluntariat. Si ii zisesem ca eu in general nu-s de acord cu voluntariatul si-i zisesem cam ce am zis acu. SA FACI TU GRATIS MUNCA PT CARE ALTII-S PLATITI mi se pare O ABERATIE! Da, voluntar cand e o catastrofa, atunci da! Dai o mana de ajutor pt a reconstrui tara distrusa (cum a fost in Japonia de exemplu). ALA DA VOLUNTARIAT! Si ala cu adevarat util!
19. Am dubii insa ca daca maine va fi cutremur mare in Romania(nu-mi doresc deloc asta) se vor strange 500 de mii de oameni sa puna umarul la constructii, la ajutorarea victimelor etc! De ce?Simplu: NU VOR DEVENI LA FEL DE CELEBRI PRECUM AU DEVENIT FIIND GUNOIERI PT O ZI! Nu vreau sa fiu nici confirmat nici informat, e doar o parere!
20. Ultima chestie: imi zice o colega cica sa nu scriu foarte rau de aceasta campanie ca RISC SA FIU DAT IN JUDECATA! A-ti spune parerea, pozitiva sau negativa, in legatura cu o chestie un un DELICT?? Sau o CONTRAVENTIE?? Credeam ca suntem in democratie!
Sper totusi sa nu fie cazul….

Salutari total ne-ecologice tuturor!

ps:  Acest articol este scris in primul rand pt ca nu am vazut decat articole pozitive si laudative cu privire la aceasta campanie. Am dorit in primu rand sa scriu ceea ce altii n-au vrut/n-au putut scrie!

6 comentarii

  1. 🙂 simpatic articolul tau. Este punctul tau de vedere si nu vreau sa il comentez. Ceea ce vreau sa spun este faptul ca acest proiect, Let’s do it Romania, vrea sa arate faptul ca oamenii inca se mai pot solidariza pentru ca asa simt, in mod natural, fara sa fie manipulati, mintiti, platiti si asa mai departe. Mi se pare extraordinar sa faci ceva fara sa astepti altceva in schimb. Si pentru acest lucru o felicit pe colega noastra Anamaria Hancu pentru curaj, ambitie, vointa si entuziasm.

  2. Cristina, te contrazic in doar 3 privinte:
    1. Nu e neaparat vorba ca nu primesti nimic. In ziua de azi cel mai important e sa ai o imagine buna. Cata imagine si-au facut initiatorii proiectului, ca si vedetele care au aderat la el…
    2. Inca raman la parerea ca daca maine ar fi un cutremur nu s-ar solidariza 500 de mii de oameni pt a face un lucru CU ADEVARAT util!
    3. Ce intelegi prin manipulare? Si platiti?Pai firmele care-si fac reclama pe seama proiectului nu au un interes efectiv??Reclama inseamna bani…

    Atat! …

    Salutari DOCTORANDE si te mai astept pe blogul meu 🙂

  3. Mult ai scris :))
    Inițiatorii proiectului nu-și pun întrebarea „Da’ nu mai bine am educa noi lumea, decât să strângem mizeria în urma lor?”Nu.Ar fi o idee să se reia acest proiect la un anumit interval, ca să facem „curățenie” o dată la 6 luni, 3 luni, poate o săptămână…

Lasă un comentariu