Aventuri RATB-iste (farmecul tramvaiului 1…)

Salutare din nou,

Articolul acesta este adresat intai si intai bucurestinilor. Abia apoi celor care au fost cel putin o data p-acolo. Si apoi celor care urmeaza sa viziteze capitala. Da, in Bucuresti sunt cateva mijloace de transport speciale. Bine, sunt mai multe, dar cele mai „strong” sunt 3:

– Initial era 41…ce smecherie era sa te plimbi cu „metroul de suprafata”. Ma rog, era un tramvai ca oricare altul, da la ce fast fusese la inaugurare toti credeau ca e diferit. A, merge mai repede, are liniile acoperite, asa ca nu e blocat de cine stie ce „bizon” grabit care nu are rabdare sa stea la stop. In rest, 41 e un tramvai ca toate celelalte.

– Mai e tramvaiul 21, care este si el special. Are un traseu unic: te ia din buricul capitalei (de la piata Sf Gheorghe) si te duce tocmai „la marginea civilizatiei”, adica in complexul Europa. Si pana acolo trece si pe la Obor, asta ca sa nu ti se para plictisitor drumul. Ma rog, nu prea e indicat sa stai in picioare, in aglomeratie, in acest tramvai. Dar daca esti curios si n-ai portofel la tien, poti incerca. 

Si al III-lea, care de fapt acum este „za best” este tramvaiul 1. Si da, are o istorie aparte. Intai era tramvaiul 1, care la un moment dat fusese scos. Venea de undeva din spate de la Obor si ajungea la Romprim. Au facut lucrarile alea pe la muncii, pe nu stiu unde, l-au scos. Si scos a fost. Ramasese 34 care mergea la Romprim. Care 34 fusese deviat, ca se lucreaza la pasajul Mihai Bravu. Si cica era inlocuit de o linie 634 de la Baba Novac. Si se facu pasaju’ nou, ala Basarab. Si frumos. Si fuse gandit si cu linie de tramvai. NU ca nu se putea fara, dar e de fite, nu? Si bagara tramvaiul pe el. Si ii schimbara denumirea, cica acum e 1, are traseu circular si foarte lung. La el nu e valabila chestia: HAI CA-L IAU PANA LA CAPAT. Ma rog, e si de bine, daca gresesti directia intr-un final ajungi la destinatie.

Iar mie mi-e foarte util. Ma duce la facultate(in timpuri noi ajungeau pe vremuri vreo 3 tramvaie, la un moment dat chiar 4, acum ramasa singurul), dar prefer metroul. De multe ori il iau insa la intoarcere. Pe langa facultate, el ma duce in 3 mall-uri: Vitan, Liberty, Afi. Si pot pune si plazza, ca de la afi la plazza se merge cam 15 minute. Iar azi fusai la film. In liberty, ca e mai putin aglomerat. Si-mi pare un mall mai aerisit. Iar la cinema calitatea filmului e buna.

Iar la intoarcere, ce ne gandiram noi: hai s-o luam cu 1. IN circuit. Auzise un tovarash ca o ia pe marele pasaj. Iar alt tovarash trebuia sa mearga acasa, deci oricum o lua incolo. Asa ca hai cu el. Si ocoliram noi…ajunsaram in afi, ajunsaram la Pasaj, la Victoriei, la Dinamo (juca in deplasare, norocul nostru, altfel cine stie ce drum am fi avut), la Obor, iar la Iancului coborai. Si cred ca acest traseu o sa-l mai fac. E asa linistit, era racoare afara(dupa mine, asta e vremea ideala…daca e mai cald devine prea cald, daca e mai frig, se face prea frig… nu ar putea sa ramana tot timpu’ asa?). Frumos zic. Pacat ca nu era lume, deci nimic „spectaculos”.

Dar spectacolul il vazusem deja. In 104, cand m-am dus CATRE liberty. Spectacol cu un singur actor. Dar credeti-ma: a meritat.

Paranteza. Am o camasa, ultima achizitionata(la asa ceva sunt mare pitiponc), care nu are buzunare. Altele au 2, ea e smechera, n-are niciunul. E luata de la c&A si cica MADE IN GERMANY. Probabil e atat de criza la nemti incat au zis ca buzunarele sunt inutile. Sau poate e facuta asa ca sa nu ai unde incasa spaga. Habar n-am. Oricum, ea e misto asa, dar fara buzunare. Neavand buzunare, n-am luat mp3-ul la mine. Asa ca m-am putut bucura de spectacol. Paranteza inchisa

Asadar, era in fata mea o doamna care vorbea la telefon. Aparent nimic spectaculos. Si erau locuri din alea, 2 cate 2, dar fata-n fata. Iar ea statea fix in fata mea. Si avea si o voce mai stridenta. Lucru care ma avantaja: putea vorbi peste toti cei din autobuz. Iar discutia era cu educatoarea(sau invatatoareA) copilului. Nu am inteles exact ce era, pentru ca, pe de-o parte, era vorba de ceva joaca, dar apoi folosea cuvantul scoala. Oricum, ceva p-acolo. Si cica: colega X (nu-i dau numele) il injura, zice IL UCID (imi place cum suna). Apoi spune celorlalti colegi: nu va jucati cu Y(copilul doamnei). Nu va jucati cu Y, nu-l bagati in seama (din asta am banuit ca e vorba de gradinita, desi se folosea cuvantul SCOALA !).Iar Y, bineinteles, rabufnea. Se comporta ciudat. Batea, injura. Iar apropo de injuraturi, cica numita X ii zicea lui Y PORC MISTRET! Habar n-am de ce mistret. Porc pot banui, dar mistret nu stiu.

Pacat ca doamna a coborat la unirea…Avea ceva de spus! Oricum, nu-mi pare rau ca n-am luat mp3-ul. Si ma gandesc uneori cate chestii pierd ascultand muzica la casti. Poate ar trebui sa fac asta mai rar. Desi dupa faze de genul: CAT MAI COSTA GROAPA, DE CE X S-A INGROPAT IN LOCUL MEU (cum am auzit in 90 acum mult timp, faza dupa care mi-am luat mp3-ul Sony pe care-l folosesc si acum; pacat ca atunci n-aveam blog!) parca imi vin alte idei.

Oricum, faza de azi din 104 mi-a adus aminte de o faza precedenta, din acelasi autobuz. O fi predestinat 104 pentru asa ceva? Posibil…

Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

2 comentarii

  1. Nu sunt bucurestean si pentru acest motiv ma bucur de fiecare data cand pasesc in Bucuresti. Pentru un „provincial” e greu sa fii si macar pentru zi bucurestean, asa ca sincer va felicit ca sunteti acolo si rezistati la tot ce e pe acolo!

Lasă un comentariu