Lunea recomand blogguri (9) – EDITIE SPECIALA RoBlogFest (1)

Salutare din nou,

Astazi fac o exceptie la aceasta rubrica. Daca de obicei analizez cate 5 blogguri, de data asta numarul lor va fi mai mare. MULT mai mare. Iar motivul e simplu: RoBlogFest. Despre care am aceeasi parere ca si despre Zelist: bun, rau, e SINGURUL! Asa ca pana nu apare altul, trebuie sa ne luam dupa el.

Iar astazi voi analiza blogurile CASTIGATOARE ! Da, TOATE blogurile castigatoare. Mai putin, bineinteles, castigatorii de la categoria SITE-URI, respectiv PAGINA DE FACEBOOK, pentru ca, asa cum v-ati dat seama, acolo nu sunt blogguri. E ca-n bancul ala: daca scrie site-uri pe usa, site-uri ma astept sa fie inauntru; nu ca la toalete, unde scrie FEMEI pe usa, iar inauntru sunt doar niste WC-uri…

Saptamana urmatoare voi analiza LOCURILE 2 de la fiecare categorie, urmand ca peste inca o saptamana sa analizez locurile 3. Si nu voi analiza de 2 ori un blog, ci-l voi analiza o singura data.

Sa incepem asadar:

1. Incep cu un blog de fotografie, castigator al categoriei cu acelasi nume. Blogul e bun, se vede ca tipul e meserias pe domeniu. Are si cateva detalii esentiale despre el, deci nu e deloc un blog impersonal. E adevarat, ii lipseste blogroll-ul, lucru destul de important pentru mine.
Si da, nu sunt un fan al blogurilor de fotografie, dar acest blog ma contrazice. Nu are doar poze seci, ci are si cuvinte. Pozele sunt explicate, pozele au o poveste. Inca vreo 2-3 de astfel de bloguri si devin fan al lor 🙂 (si are si articole fara poze, deci vedeti: SE POATE! ; un blog de fotografie nu inseamna ca are TOATE articolele cu poze).
Iar aceasta categorie a fost jurizata, deci inca un motiv sa considerati ca nu va pierdeti timpul pe el.
Ca de obicei, dau si o recomandare de articol: UN SIMPLU PEISAJ !

2. Continui cu castigatorul categoriei BLOG DE COMUNICARE, si anume BLOGULSPADA.RO .Recunosc, nu sunt obisnuit cu astfel de bloguri. Este un blog mult prea serios si mult prea putin personal. Ok, stim cine-s autorii, stim cate ceva despre ei. Dar blogul imi seamana mai mult a site. E din vina mea, ca eu vad blogul intai si intai ca jurnal personal. Da, exista si altfel de bloguri, ele sunt utile. Dar farmecul bloggurilor nu e dat de astfel de blogguri. Raman la parerea asta.
Altfel, blogul e foarte bun. Oamenii sunt informati, sunt profesionisti. Puteti afla multe de la ei. Deci cine doreste si e interesat va fi foarte incantat de ce va gasi.
Si sa dau si o recomandare de articol: OPORTUNITATI PENTRU BLOGURILE DE NISA. E de fapt un articol format din interviuri cu mai multi bloguri. Foarte util articol, puteti invata multe.

3. Continui cu un blog cat se poate de cultural: IV CEL NAIV . Din start sunt intampinat cu o tema foarte ciudata. Ma rog, unii considera ca asta ar fi farmecul blogului. Asa o fi, dar e cam obositoare. Sa nu zic de detaliile aparent nesemnificative: nu scrie nicaieri cine e autorul (sunt in blogosfera, nu), poza deja e prea mult sa cer, iar blogroll-ul lipseste cu desavarsire. Altfel, creatiile literare sunt ok. Omul chiar e talentat la asa ceva. Si da, a reusit sa castige locul 1 la blog cultural(votat tot de un juriu). Dar cred in continuare ca n-ar strica nitica personalizare a blogului.
Ca si recomandare de articol, va dau o poezioara scurta, cu doar o strofa. Mica si draguta 🙂 . Si are si rima, cum imi place mie.

4. Continui cu castigatorul categoriei BLOG POLITIC (categorie unde am fost si eu finalist) .Numele e extrem de greoi si ciudat. Abia il pot pronunta, deci sa-l tin minte e deja de domeniul SF-ului. Noroc ca exista bookmarks , ca altfel nu vad cum as putea intra pe acest blog.
Dar nu e prima oara cand aud de el. Eu dadusem de el joi, cand ma uitam prin zelist. Si chiar imi atrasese atentia. Da, e blog bun. Chiar imi place cum scrie. Pe bune. Pacat insa ca e atat de impersonal. Ca altfel merita cu siguranta citit. Si cred ca a meritat sa castige(da, cand vad acest blog ma gandesc cine dracu’ s-a gandit vreodata ca eu as putea fi in aceeasi categorie? adica suntem in ligi total diferite!).
Bine macar ca are blogroll. Macar atat 🙂
Si de la el recomand 2 articole, ca-mi place prea mult blogul : cel despre RoBlogFest (din care aflu ca si anul trecut tot asta castigase premiul) si cel contra afumaturilor. Merita.

5. Trec mai departe si ajung la castigatorul categoriei BLOG DE BUSINESS .Si in mod uimitor, am auzit de acest blogger. Ok, afacerile nu-s domeniul meu forte. As putea spune ca am oroare fata de termen (chiar: de ce trebuia pus in denumire cuvantul in engleza, in loc sa fie pusa traducerea romaneasca? sau macar sa fi spus: BLOG DE BISNITA…). Blogul este prea serios pentru mine, poate ca pentru mine bloggingul inseamna FUN. Nu mai repet povestea, am tot zis-o chiar si in acest articol.
Blogul e insa util. Si tipul e vechi in online, deci ne bate SI cu experienta.
Ca si recomandare de articol dau pe cel despre vanzarea Ejobs catre Ringier. Nimic spectaculos, doar chestii seci si obiective. Utile, interesante si foarte serioase. Prea serioase pentru mine.

6. Trecem la chestii mai placute mie si anume la un blog tehnologic. Desi si acesta e un blog serios si util, macar are un subiect care ma intereseaza. Si da, imi place blogul. Pacat ca nu mai auzisem de el pana acum. Si nu radeti de numele lui, e usor de tinut minte, deci bila alba pentru ei. Ok, n-are blogroll, dar macar stim cate ceva despre autori. Iar o chestie care mi-a placut mult este faptul ca are widget-uri cu stiri de la site-uri concurente. Uau, in loc sa nu recunoasca existenta concurentei, ei chiar o promoveaza. Totusi, un blogroll, fie el si exclusiv tehnologic, n-ar strica.
Dau si doua recomandari: revenirea firmei FUNAI in Romania si CUM SA PRELUNGESTI DURATA DE VIATA A BATERIEI. Interesant.

7. Trec la categoria BLOG DE JURNALIST si dau de Vlad Ursulean. Recunosc, imi place la nebunie blogul, desi e blogger „atipic”: posteaza rar, scrie articole lungi, unde mai si tranteste niste poze. De fapt el scrie articole documentate, care TOATE merita citite. Si nu, nu e prima oara cand il citez pe Vlad. Am mai facut-o atunci cand blogul lui picase subit. Fan al lui sunt. Si ma bucur sincer ca a castigat. Un blog care merita citit si merita dat mai departe.
Ca si articole, mentionez 2: elevul Paul-barladeanul si GABORI ASASINI.
A, si era sa uit: n-ar strica un blogroll. Pe bune. Altfel, niciun repros n-am de facut.

8. Trec peste categoria BLOG DE COMPANIE, pentru ca acolo e acelasi blogspada, analizat deja la punctul 2. Ajung astfel la ultima categorie jurizata, si anume BLOG DE PRODUS. Si dau peste un blog care apartine de Citroen. Masinile n-au fost niciodata nici specialitatea mea , nici pasiunea mea. Asa ca probabil nu-s cel mai nimerit sa vorbesc despre acest blog.
Care de fapt nu e blog. E site in toata regula. Nu ca asta ar fi un lucru rau, ca site e misto. Doar ca: de ce dracu’ numiti bloguri chestii care nu seamana a bloguri?Pe bune acum: nu stiu cine scrie, nu vad nimic altceva in afara de reclame la masina cu pricina, iar comentariile sunt putine(daca nu incurajezi interactivitate chiar n-ai parte de ea). Iar blogroll-ul e o gluma: cine ne face reclama la produs are acces acolo. Un link-exchange updatat. „Iubesc femeia care ma iubeste”. Nu critic, fac si io la fel. Era doar o constatare.
Si da, nu-mi plac astfel de bloguri. Chiar daca le recunosc utilitatea. Pentru ca nu-l vad ca blog, nici n-o sa recomand articole. In fond, nu m-au platit s-o fac, nu?

(in articolul viitor voi analiza locurile 1 la categoriile votate de public)

Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

3 comentarii

Lasă un comentariu