Cea mai SUPERSTITIOASA leapsa!

Salutare din nou,

V-am amenintat demult cu o leapsa. Asa ca hai cu ea. Zilele astea oricum voi mai avea cateva, am vreo 2 restante(una am si pierdut-o…sper s-o gasesc). Asta e insa facuta de mine 😀 . Reinnoiesc invitatia: cand o dati mai departe, dati tot sirul, pana la capat. Vreau sa ajunga la mine, sa pot vedea ce a zis fiecare.

Asadar, intrebarile:

1. Te consideri un om superstitios? Prin superstitios nu se intelege doar a crede in 13, marti etc, ci a crede in general in noroc si ghinion.
Eu da. 100%.

2. In care „ghinioane” crezi?
Sa le iau pe rand:
– 13;
– marti (se spune ca MARTI e in Orient si VINERI in occident…eu sunt mai oriental chiar si la superstitii); combinatiile dintre cele 2 sunt cu adevarat ghinioniste;
– pisica neagra.

3. In ce fel de noroc crezi? Ce iti aduce noroc?
Nu stiu, in general sunt norocos. Poate d-aia tind sa cred in ghinioane: in general am noroc si doar in anumite zile/momente/situatii am ghinion. De ex, n-am avut niciodata ghinion de ziua mea. O fi vreun semn, nu?
Obiecte norocoase inca n-am, dar daca voi constata ca exista, promit sa le port.

4.Ce superstitii consideri a fi stupide?
Sunt o gramada. A scris foarte misto despre unele fosta mea colega Andreea .Si aia cu trecutul pe sub scara imi pare stupida. Dar asta pt ca oricum nu trec pe sub scara. Nu ca mi-ar fi teama de ghinion, dar de multe ori scara nu e atat de larga in cat sa incap pe sub ea, asa ca o ocolesc…

5. Cum explici superstitiile?
Simplu: intamplari repetate carora le asociezi o explicatie cauzala. Chiar si cei care refuza sa creada in ele le accepta repetitivitatea. Cele mai multe accidente sunt pe 13, ori martea, ori vinerea… E un fapt. De ce e asa nu poate explica nimeni.
EU as traduce superstitiile asa: sunt sanse mai mari sa faci accident martea decat joia. Daca e marti 13 cu atat mai bine.

6. Credinta se contrazice cu superstitiile?
De multe ori nu, pare paradoxal. Desi unii anti-superstitiosi au argumente religioase, dar sunt putini. IN general se imbina perfect. Iar multi oameni chiar se inchina, deci folosesc un ritual religios, pentru a scapa de superstitii. Era o faza cu pisica neagra: faci 3 pasi inapoi si te inchini cand ti-a taiat calea si scapi de ghinion.

7.Cum te feresti de ghinioane?
Uneori nu te poti feri, alteori da. De exemplu, daca fixezi tu ceva, de ce sa fixezi marti 13, sau pe 13, cand poti fixa miercuri. Ori joi. Ori luni. Daca ar fi sa te duci la doctor, la un control de rutina(deci nu urgent), de ce marti? Si de ce pe 13? Sau o operatie, nu chiar urgenta(de exemplu de ochi ori de pietre la rinichi). E simplu. Uneori poti evita.

8. Cum explici anti-superstitiosii?
E simplu: ei asociaza superstitiile cu oamenii in varsta. Pentru ei, a fi superstitios inseamna a fi ca „bunica”. Si atunci considera ca a fi superstitios inseamna a fi tanar.
La fel: unii, fanatici religiosi, considera superstitiile ca fiind anti-crestine. Daca popa le-a zis la biserica sa nu creada in ele, cum ar putea sa creada?
Asta pentru ca ne-superstitiosii nu se marginesc in a nu crede, ci si batjocoresc pe cei care cred. Vesnica atitudine: I’M THE BEST FUCK THE REST.

9. Ai superstitiosi printre cunoscuti?
Da, dar tind sa devin mai superstitios ca ei :))

10. Crezi ca vei avea ghinion daca nu vei da leapsa asta mai departe? :))
NU, da nu vrea sa risc :))

Asa ca o dau mai departe urmatorilor 😀

Aura Rusu, Sedna , Aniela Deby , Lavi Zu, Alex Pirlogea , Iulia Nicolaie , Iulia Radu , Daniel Alexandrescu, Raluca (Zdwuby) , Copilul de Lego Nebarbierit, Daniel Botea , Anca Popa-Iscu , Ratzone ,CLM , Andreea Lupsa , Batonel, Ligia Muresan , Ionut Iancu , The 3rd street, Lucianna , Antiqul , Vienela , Andera, Andrei Terecoasa, Horea Badau, Raluca Pavel, Missyver , Florin Casota , Trebuie sa asculti , Irealia, Iulisa , Diana Tutuianu , Cristi Milla, Cris-Mary, Blind Love, Andreea Toma, Andra Pavel , Luna Patrata.

Si logic, si tuturor celor care doresc si poftesc 🙂 Cu acelasi motto: JUR CA N-AI SUFLET DACA NU DAI MAI DEPARTE 🙂

Salutari blogosferice tuturor 🙂

15 comentarii

  1. Evident ca am ” superstitii ” ca doar sint OM , ca doar sant creatura , sint CREATIA unui ” SPIRIT ” { de fapt a TREI SPIRITE : DUMNEZEU TATAL, DUMNEZEU FIUL , DUMNEZEU DUHUL SFANT } pe care generic al numim DUMNEZEU . Chiar nu reusesc sa cred in totalitate in Teoria lui Darwin referitoare la „Originea si evolutia speciilor ” . De fapt am educat si copii mei in acest sens . Ce cred ei sau nu cred azi, despre ” educatia ” pe care le-am dat-o…chiar ca nu mai conteaza , pentru mine cel putin .Daca am credinta ca exista BINE atunci trebuie sa am si certitudinea ca exista si RAU! In aceasta situatie pot cosidera ca sint superstitios …daca a fi superstitios inseamna sa crezi in BINE si RAU : in DUMNEZEU si-n SATAN, de fapt in existenta lor CERTA !Ce dumneata nu esti { din punctul asta de vedere cel putin } un…superstitios ? Dumneata numesti ghinioane anumite ” intamplari ” din viata unui om , arabii le numesc KISMETH adica DESTIN !Eu cred in destin , cred ca viata si parcursul vietii FIECARUI OM sant ” SCRISE” …mai inainte ca el sa se nasca .Orice intruziune in a incerca sa-i schimbi destinul…este imposibila . A ca au existat ” regimuri ” , conducatori ,care au incercat prin diferite mijloace sa faca asta…pai este o alta gasca in alta traista ! Fireste ca toate acestea tin…tot de KISMETH !Sper ca nu te-a suparat nici ” commentariul meu si nici…lungimea lui !Daca totusi esti suparat…scuze anticipate si prea umile !

  2. Pe bune ai avut ca tema de doctorat ” Sociologia Manelelor ” sau aia-i doar asa …ca sa dea bine la public ?Nu te supara da eu nu stau sa caut pe ” goagal ” sa vad cu ce te ocupi , cum iti castigi painea sau…ce studii ai . Ce dracu doar nu sant angajat la …. ” servicii ” !

  3. Hooo domn doctor ….nu te aprinde asa usor ! Nu ca nu te-asi crede …fereasaca-ma Dumnezeu !Pur si simplu mi se pare o chestie …inedita ca sa existe cineva doritor sa-si ia un doctorat in….”Sociologia Manelelor ” , atata tot .Pur si simplu am fost uimit cand am citit postarea in ceea ce te priveste .Si apropo: nu te mai poza in postura de …jos { sa te arate mai impunator banuiesc } nu-ti sta bine si…te arata si …asa cum nu cred ca arati .Cat despre teme…am abordat-o in primul meu comentariu in care imi ceream si scuze pentru faptul ca am tastat nepermis de mult .Si daca nu te supara sa mai intervin din cand in cand pe la matale pe blog, o voi face cu mare placere .O seara buna in continuare !

  4. Nu m-am aprins. Dar tu ai intrebat daca e pe bune tema de doctorat. Daca-ti raspundeam da, puteai sa fii la fel de „toma necredinciosul”.
    Legat de asta: tema de doctorat trebuie sa fie ceva original. Simplu.

    Legat de pozele de jos, situatia e simpla: majoritatea celor care ma pozeaza sunt mai scunzi ca mine. D-aia toate pozele par „de jos”.

    Te mai astept la mine pe blog cu drag 🙂

  5. […] Emil e superstitios! nu ca eu n-as lua oarecum in calcul diverse chestii care mi-au fost implantate de mic si de care ma dezic mai greu. am si eu o mica neliniste in privinta numarului 13, a pisicii negre sau a altor lucruri. dar doar atat. nu stau ca pe ace daca am de-a face cu asa ceva. trec peste. nu inseamna acum ca ma astept la lucruri rele. nicidecum. […]

Lasă un comentariu