Festivatatea de deschidere a anului scolar m-a facut sa urasc galele de orice fel!

Festivatatea de deschidere a anului scolar este un eveniment inutil, perpetuat dintr-un motiv care-mi scapa. In continuare va voi povesti cateva amintiri placute si amuzante deopotriva, insa voi spune, la final, si cateva opinii despre acest eveniment.

Intai si intai, contextualizare: nu am lipsit de la nicio festivatate de deschidere a anului scolar in 12 clase. Pur si simplu era de neconceput sa lipsesti desi, fie vorba-ntre noi, nu se puneau absente. Altfel spus, actiunile mele, ca elev, sunt lipsite de sens dupa mai bine de 20 de ani.

La facultati, ca au fost 2, am avut 2 festivatitati de deschidere, plus cea de la doctorat (pe care l-am abandonat intre timp). Acolo am fost la fix 2 festivitati, cand am fost boboc. Ulterior m-am lecuit.

O chestie amuzanta pe care am facut-o in scoala generala, pe care am mai povestit-o, a fost atunci cand am dat buchetul din mana directoarei. Pe scurt: aveam un buchet pe care trebuia sa-l dau dirigintei. Directoarei, la festivitatea mare, din curtea scolii, ii dadeau putini. Vazusem ca fix din fata mea mersese cineva, nu-l stiam, cu buchet la directoare, asa ca fara sa ma gandesc m-am dus si io sa-i dau buchetul meu. Pur si simplu mimetic.

Maica-mea ramasese masca, era socata si ingrijorata ca nu mai am buchet de dat dirigintei. Eu nu eram deloc afectat. Dimpotriva. Consideram ca am facut ce trebuie.

O alta faza pe care mi-o amintesc este legata de Festivatatea de deschidere a anului scolar de la liceu. In clasa a noua chiar nu stiam pe ce lume sunt, festivitatea era (ori imi parea) un bun prilej de a-mi cunoaste viitorii colegi.

La facultate am fost la fix 2 festivitati: la prima facultate, la sociologie, am fost in anul 1. Eram curios daca festivitatea difera de cea din liceu. Si difera. E mai scurta, iar studentii sunt mai putini, ca nu mai sunt atatia conformisti. Le-a venit mintea la cap, stiu ca nu se intampla nimic acolo.

Am mai fost la a doua facultate, la deschiderea anului scolar. La drept, la Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir. Voi scrie despre ea zilele urmatoare, caci aud ca e pe cale sa se inchida.

Acolo lucrurile au fost si mai triste, au fost si mai putini oameni. Eu am fost inscris in perioada 2008-2012, in perioada de plina glorie, cand erau multi studenti. Enorm de multi.

Am mai fost la deschiderea scolii doctorale, nu ca as fi aflat ceva de acolo. Nimic. Un mare nimic.

Din aceste motive, si acum urasc galele si alte chestii pline de discursuri. Goale.

Gala de deschidere a unui festival este, in principiu, un eveniment pe care-l evit daca pot. La TIFF cred ca am mers de maximum 2 ori la gala de deschidere. La cea de inchidere o singura data.

Cred ca ura pe care o am (si nu numai) fata de gale isi are izvorul in Festivatatea de deschidere a anului scolar. 

Si cred ca parerea mea proasta despre gale si festivitati este impartasita de multi alti compatrioti.

Si nu, nu doar prezenta politicienilor este problema. De fapt, aia ar fi cam ultima buba. Marea problema este UTILITATEA acestei festivitati. Care utilitate este lesne de aratat: ar decurge diferit anul scolar daca aceasta festivitate nu ar avea loc? In mod evident, raspunsul este DA.

In cazul meu, dupa cum spuneam, Festivatatea de deschidere a anului scolar m-a facut sa urasc galele de orice fel! Voi in ce relatie sunteti cu festivitatile si galele?

Un comentariu

Lasă un comentariu