Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir se inchide?

UPDATE: Realitatea m-a contrazis! Dupa 1 an, Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir organizeaza din nou concurs de admitere. Este inca pe piata. Si nu duce lipsa de doritori! Ma bucur ca am fost infirmat!

Una dintre facultatile mele se inchide. De fapt, Universitate Crestina Dimitrie Cantemir se inchide cu totul. In Cluj se pare ca-si vinde sediul. Iar in Bucuresti si-n restul oraselor NU MAI ORGANIZEAZA ADMITERE.

Pentru unii este o bucurie, se inchide o fabrica de diplome, se inchide o facultate unde au predat de-a lungul timpului o gramada de politicieni. Evident, pe unii dintre ei i-am si avut la catedra.

Scrisesem la un moment, desi nu gasesc articolul (daca nu mai e, promit sa-l rescriu!), despre profesorii vedeta din facultatile mele. In special politicieni, insa nu numai. Am facut curs cu fostul sef al Curtii de Conturi Dan Drosu Saguna, cu Cristian Diaconescu (fost ministru de externe), cu aproape toata comisia de doctorat a lu Ponta, cu Alina Bica (fost secretar de stat la justitie si fost procuror sef la DIICOT), cu Paul Lazaroiu (fost procuror CCR), cu Dumitru Mazilu (fost revolutionar, care s-a intors la un moment dat impotriva lui Iliescu), ca sa nu mai enumar si cativa avocati mai mult sau mai putin celebri.

In articolul pe care-l scrisesem (sau asa tin minte), enumerasem si profesorii celebri de la sociologie. Am si acolo o galerie importanta de celebritati.

Revenind la facultatea de drept de la Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, trebuie sa spun 5 lucruri:

  1. Am invatat mai mult intr-un an de drept decat in 3 de sociologie.
  2. NU au existat cursuri care SA NU SE FACA. Erau profesori, cum era Cristian Diaconescu, care nu binevoia sa vina la curs. A venit fix la PRIMUL curs. Nici macar la examen nu a venit. Insa tot timpul VENEA CINEVA. Cursurile se faceau.
  3. Nu mi-a cerut nimeni spaga. NICIODATA. Daca cineva a dat si a trecut astfel e problema lui. Eu vorbesc STRICT din perspectiva mea. Nu am dat, nu mi s-a cerut, nu mi s-a sugerat.
  4. Legat de spagi, imi amintesc o faza simpatica. Pe la finalul anului 4, cand eu ma luptam fix cu 2 examene (ambele proceduri civile, pentru cunoscatori), am vazut ca la examene vin si niste necunoscuti, despre care am aflat ulterior ca-s de la Academia de Politie. Pe vremuri, Academia de Politie dadea si diploma de drept. De la un moment incolo, cam pe atunci, cand eram eu student, Academia de Politie trebuia DUBLATA de o facultate acreditata de drept. Iar Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir a fost PRIMA universitate care a primit absolventii de politie in an suplimentar, ei trebuind doar sa dea diferente. Desi intuitiv veti zice ca unii-s de stat si altii particulari, cu sau fara ghilimele, deci la privat se invata mai putin, adevarul sta cu totul invers. Iar faza amuzanta e alta: un tip m-a intrebat pe mine la un examen, la modul serios, CAT COSTA. La ei cica asa era. Apoi a inceput sa rada si a zis ca glumea. Ceea ce nu cred, dar ma rog.
  5. Legat de transferuri, eu am auzit de transferuri intr-un singur sens: de la Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir catre alte facultati de profil. De la altele (private) nimeni, de la Universitatea din Bucuresti nimic. Insa de la noi au plecat, din seria mea, doar din ce stiu eu, la Spiru Haret, la Ecologica si la Bioterra. Cu totii au facut-o din acelasi motiv: nu reuseau sa treaca la Cantemir. Era prea greu.

De altfel, legat de „greutatea” universitatii, va reamintesc faptul ca sloganul acesteia era: „Aici se face carte”. Ma rog, eu nu prea-s de acord, cu mintea de acum, caci acest slogan insinueaza ca in restul invatamantului privat nu s-ar face. Este ca si cum un restaurant ar avea un slogan de genul: AICI ESTE CURAT. Ori „aici chiar se curata cartofi”. Aici este, dincolo nu.

Trecand peste acest aspect minor, vestea in sine ma intristeaza. Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir se inchide, deci un capitol din viata mea intra un pic in umbra. Strict legal, administrativ, nu sunt afectat, am o diploma recunoscuta de statul roman, eliberata de Ministerul Educatiei, diploma pe care nu mi-o poate lua nimeni. Iar cei care profeseaza deja fiind absolventi de Cantemir vor ramane in continuare in posturile lor.

Insa cumva inchiderea facultatii echivaleaza, la un nivel mai mic ce-i drept, cu daramarea unei case in care ai locuit ori cu inchiderea unei fabrici in care ai lucrat. Anii tai de acolo raman, insa cumva amintirea e umbrita.

In plus, faptul ca fix universitatea celebra pentru ca se face carte se inchide este o alta veste proasta. Nu vreau sa dau nume, insa sunt multe alte universitati care aveau renume mult mai prost, adevarate „dughene educationale”, care au rezistat si inca rezista. Faptul ca fix Cantemirul a clacat este un semnal negativ.

Politicienii aia profesori, cel putin cei pe care i-am avut eu la catedra, stateau bine profesional. Meritau respectati pentru ceea ce predau. Nu am avut vreun profesor care sa nu-si fi meritat numele de profesor. Niciodata.

Acum, legat de taxa de scolarizare, lucrurile sunt interesante si deopotriva dubioase.

In primul rand, facultatile particulare au ajuns mai scumpe ori cel mult egale ca pret cu cele de stat. Daca cele de stat pareau exorbitante prin 2005-2010, ulterior acestea au reusit sa pastreze acelasi pret, in timp ce facultatile private, mult mai racordate la piata economica, au fost nevoite sa mareasca preturile foarte mult. Ceea ce a dus la diferente foarte mari de preturi atat intre specializarile din aceeasi facultate, cat si intre universitati diferite.

In Bucuresti, cea mai scumpa universitate pare a fi Universitatea Titu Maiorescu, iar cele mai ieftine par a fi universitatile „verzi”: Ecologica si Bioterra. Printre facultatile scumpe se afla si Spiru Haret. Socant sau nu.

Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir era cumva intre: nici cea mai scumpa, dar nici cea mai ieftina. Acum pe site-ul lor troneaza un anunt care ne informeaza ca in anul universitar 2022-2023 NU se va organiza concurs de admitere. Totodata, taxa de scolarizare s-a marit la 1500 de euro la toate specializarile, taxa care face UCDC cea mai scumpa universitate din Bucuresti (si probabil din tara). Tot pe site-ul universitatii studentii sunt indrumati sa se transfere la alte universitati cu programe de studii echivalente, exemplele date fiind Hyperion, Nicolae Titulescu si Romano-Americana.

Universitatea Crestina dimitrie cantemir se inchide

Nu pot spune ca ar trebui ca toata lumea sa planga inchiderea Universitatii Crestine, insa bucuria nu o inteleg. Indiferenta da, dar bucuria chiar nu. Serios: cu ce este viata cuiva mai buna pentru ca se inchide o universitate PRIVATA?

Deci Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir se inchide. Ca absolvent al ei sunt un pic trist. Insa practic vorbind nu sunt deloc, dar deloc afectat.

Un comentariu

Lasă un comentariu